luni, 28 martie 2011

Campania “CONSTIENTIZEAZA AUTISMUL”

Posted: martie 19, 2011 by Anca Dumitrescu (Neagu) in Uncategorized
Cu ocazia Zilei Internationale a Constientizarii Autismului, din data de 2 aprilie, Asociatia de Terapie Comportamental Aplicata si Asociatia Help Malin (www.helpautism.ro) impreuna cu partenerii lor initiaza campania “Constientizare autismul”, sub conceptul “Ignorarea inseamna condamnare”.
Scopul campaniei este de a impartasi cele mai relevante informatii despre aceasta tulburare acelor oameni de care depinde viata unor copii: parinti, medici si educatori. Aceasta realitate ce afecteazapeste 30.000 de persoane din Romania poate fi gestionata, iar efectele ei pot fi depasite cu ajutorul interventiei precoce si implicarii tuturor membrilor societatii.
Autismul este o tulburare neuro-biologică ce afectează dezvoltarea normală a abilităţilor de comunicare, de interacţiune socială, a funcţiilor cognitive şi a comportamentului. Toate aceste simptome se manifesta înaintea vârstei de 3 ani. Cu cat copilul este diagnosticat mai devreme si se incepe un program terapeutic individualizat, cu atat sansele sale de recuperare cresc considerabil.
Diagnosticarea acestor copii inaintea varstei de 3 sau 4 ani este foarte rara, iar cauzele sunt multiple: inexistenta unor caracteristici fizice specifice autismului (ca in cazul sindromului Down), trauma parintilor, informarea precara a specialistilor. Insa simptomele sunt usor de observat, printre cele mai importante amintim: dezvoltarea intarziata a limbajului sau chiar absenta acestuia,
exprimarea nevoilor prin gesturi limitate sau atipice (ex: se folosesc de mana unei alte persoane ca un instrument pentru a deschide usa), interes scazut fata de ceilalti copii sau fata de jocul acestora. La nivelul comportamentelor se observa miscari motrice repetitive si intense, ce pot parea ciudate (ex: fluturarea mainilor), tendinta copilului de a se fixa pe un singur obiect, dificultati
mari in a accepta schimbari in mediu (orice experienta noua poate fi insotita de reactii extreme – plans, agresivitate – fara un motiv aparent). La unii copii, se poate observa si hiperactivitatea, contact vizual redus si impotrivirea la interactiunea fizica si emotionala.
Campania avand mesaj principal “Cu ajutorul tău, copilul cu autism POATE FI RECUPERAT!” se va desfasura in perioada 28 martie – 3 aprilie si va fi declinata pe TV, radio, on-line si direct mailing catre 80 000 tinte. Va fi completata prin activitati de PR si BTL: comunicat de presa si relatii cu media, conferinte, distributie flyere in parcuri pe data de 2 aprilie (cu trimitere catre puncte
informative din parc, unde se vor da detalii despre autism, terapie si diagnosticare precoce). In plus, 30 000 brosuri se vor distribui in gradinite, cabinete medicale pediatrie, spitale copii, policlinici medici neuropsihiatrii.
Campania a fost dezvoltata de organizatori impreuna cu agentia Mercury360, iar implementarea va realizata cu ajutorul: Media Investment, Coprint, Square Sound Studio, a tuturor statiilor TV si radio care vor difiza spotul.

Campania va fi desfasurata prin sustinerea Senatorului Elena Mitrea, Ministerul Educatiei, Ministerul Sanatatii, Mininsterul muncii si integrarii sociale.

vineri, 25 martie 2011

Reducerea TVA la alimente este o măsură absolut necesară!


§        Reducerea TVA la alimente nu este un pericol pentru salarii şi pensii. Măsura va oferi românilor accesul la alimente mai ieftine.
§        Prețul alimentelor este o problemă de securitate națională.
§        În plus, un TVA redus va dinamiza producţia (în domeniul alimentar) şi va genera locuri de muncă.
§        În paralel cu reducerea TVA trebuie luate şi alte măsuri de stimulare economică şi de creare de noi locuri de muncă.
§        Guvernul are bani, dar nu ştie sau nu vrea să-i colecteze.
o       Preşedintele Curţii de Conturi a precizat că economia subterană în România depăşeşte 50 de miliarde de euro anual.
o       În aceste condiţii de ce nu se iau măsuri? De ce guvernul baga şi mai mult mâna în buzunarele pensionarilor, a profesorilor şi a medicilor? De ce guvernul taie din sprijinul firesc şi necesar acordat persoanelor aflate în dificultate?

§        Multe state membre ale Uniunii Europene practică un TVA redus faţă de cota de bază pentru produsele alimentare (datele Comisiei Europene, la 1 ianuarie 2011).
o       În Germania produsele agricole sunt supuse unei taxe de 7%, comparativ cu cota standard de 19%.
o       Irlanda şi Marea Britanie au scutit produsele alimentare de această taxă pe consum.
o       În Italia, TVA pentru alimentele de bază este de 4%, în condiţiile în care cota standard este de 20%, iar francezii aplică pentru mâncare o taxă de 5,5%, la o cotă standard de 19,6%.
o       Portugalia percepe un TVA de 6% la produsele alimentare, în condiţiile în care nivelul standard este de 23%. Acelaşi nivel îl aplică şi belgienii, la o cotă standard a TVA de 21%.

joi, 24 martie 2011

COPIILOR CARE SUNT LIPSITI DE INGRIJIREA PARINTILOR PE PERIOADA IN CARE ACESTIA SE AFLA LA MUNCA IN STRAINATATE

<a href="http://www.scritube.com/gradinita/copii/PROTECTIA-COPIILOR-CARE-SUNT-L12484222.php" target="_blank" title="PROTECTIA COPIILOR CARE SUNT LIPSITI DE INGRIJIREA PARINTILOR PE PERIOADA IN CARE ACESTIA SE AFLA LA MUNCA IN STRAINATATE - http://www.scritube.com%22%3eprotectia/ COPIILOR CARE SUNT LIPSITI DE INGRIJIREA PARINTILOR PE PERIOADA IN CARE ACESTIA SE AFLA LA MUNCA IN STRAINATATE</a>

luni, 21 martie 2011

Disponibilizarea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap

Interpelare adresata min.Ioan-Nelu Botis-MMFPS (plenul Senatului 21.martie 2011)


D-le ministru,

      
            Mai multe primarii din judetul Bacau au recurs la disponibilizarea asistentilor personali ai persoanelor cu handicap,fenomen care cu siguranta se va extide si care  este intalnit si in alte judete din tara.
In octombrie 2009 aduceam la cunostinta MMFPS aceeasi problema privind disponibilizarea asistentilor personali ,ca dubla discriminare atat pentru asiatentii personali,cat si pentru persoanele cu handicap,private de un drept fundamental al lor,in incalcarea dreptului constitutional care prevede protectie speciala din partea statului
Revin cu aceeasi intrebare  d-le ministru,cum mai poate fi asigurata aceasta protectie speciala,care dispare automat prin disponibilizarea asistentului personal,singurul care asigura ingrijire, nu numai 8 ore pe zi ,ci 24 de ore din 24 pentru care este platit modic.Va rog sa analizati situatia prezenta in detaliu mai jos si sa comunicati ce masuri veti adopta  pentru a remedia aceasta situatie.
Conform legii autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa prevada si sa garanteze  in bugetul local sumele necesare din care se suporta salarizarea,precum si celelalte drepturi cuvenite asistentului personal.In 2009 a fost o situatie similara generata de adoptarea OUG.34/2009 ,care a avut  implicatii nedorite  in domeniul protectiei persoanelor cu handicap
In 2010 au fost reclamate mari intarzieri in plata salariilor asistentilor personali.Astazi asistentii personali se afla din nou intr-o situatie ingrata deoarece in acest an  sumele necesare salariilor lor,acordate de catre Guvern  nu sunt nici macar la nivelul anului trecut  ,ci aproape la jumatate din necesar si in plus au fost defalcate clar pe trimestre.Astfel nu se poate spune ca se asigura plata salariilor pe un numar limitat de luni .Prin urmare ,o primarie poate asigura  plata salariilor asistentilor personali in fiecare trimestru cate 1-2 luni Daca in trimestrul urmator ar plati salariile restante,ar inregistra cheltuieli suplimentare pentru care ar urma sa plateasca penalitati din surse proprii ,care sunt inexistente.Din aceste motive  unele primarii au ales varianta disponibilizarilor asistentilor personali si trecerea lor in somaj, desi cheltuielile nu dispar ci doar isi schimba sursa de finantare.Astfel, statul pierde mai mult ,atat prin necolectarea contributiilor sociale aferente salariilor,plata somajului cat si plata indemnizatiilor de insotitor pentru persoanele cu handicap .
Mai mult ,Guvernul a oferit cu buna stiinta aceasta posibilitate primariilor daca avem in vedere Art.42,alin.7 din OUG.84/2010,care modifica legea 448/2006,in care se  specifica daca primariile nu pot acorda salariile asistentilor personali atunci sa nu mai tina cont de optiunea persoanei cu handicap de a opta intre indemnizatie sau asistent personal,ci sa acorde direct indemnizatii de insotitor.Se anuleaza  practic  posibilitatea de a opta intre asistent personal si plata indemnizatiei prevazute de lege.
 Dle ministru prin aceasta reglementare ati uitat un lucru esential si anume ca sunt multe persoane cu handicap, nedeplasabile, care depind de acesti asistenti personali si degeaba primesc indemnizatie daca sunt in imposibilitatea de a o folosi.
Va rog d-le ministru in analiza pe care sper ca o veti face, sa aveti in vedere ca vorbim de drepturi ale persoanelor cu handicap grav care ar trebui garantate de catre stat si in aceasta speta responsabilitatea revine cu precadere ministerului dvoastra.Aceasta ar presupune analiza la nivelul fiecarui judet privind numarul asistentilor sociali disponibilizati sau care urmeaza a fi in aceasta situatie,impactul financiar privind noile cheltuieli si impactul asupra persoanelor cu handicap si in special al celor cu handicap grav.Daca in 2009 ma intrebam care este temeiul legal si motivele care au stat la baza disponibilizarilor de atunci ,astazi putem  constata cu amaraciune  ca Guvernul,MMFPS a oferit primariilor si temei legal si motive .Aveti obligatia sa gasiti sursele necesare asigurarii salariilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap avand in vedere ca vorbim de drepturi constitutionale


Va rog d-le ministru ca in raspunsul dvoastra sa va referiti strict la situatia prezentata si intrebarile concrete.Fac aceasta precizare, deoarece in ultimul timp toate ministerele, inclusiv MMFPS ofera raspunsuri documentare pe care le putem gasi fiecare dintre noi,ocolind raspunsul si referirile stricte la situatia in discutie.



  BACAU,                                                           Senator
  21.03.2011                                                       Elena Mitrea -Bacau

joi, 17 martie 2011

Codul Muncii,,ASUMAT,,-dispret,rautate sau incompetenta?...

Discurs mut-interventia pe care ar fi trebuit sa o am in timpul dezbaterea motiunii pe Codul Muncii. 
Momentul ales pentru modificarea Codului Muncii  este unul cu totul inoportun. Dacă am avea cerere pe piaţa forţei de muncă şi creştere economică atunci efectele profund nocive ale acestor modificări ar fi mai uşor de atenuat. Dar urmare a  acestei guvernari, piaţa muncii este blocată. Multi angajatori  privaţi îşi restrâng activitatea, fac disponibilizări la concurenta cu Guvernul portocaliu care isi face titlu de glorioe din restructurarea a mii de locuri de munca.
Nu Codul Muncii crează locuri de muncă, ci angajatorii, patronii şi statul. Ori adevăratii patroni au facut şi fac afaceri, au creat locuri de muncă, au salariaţi loiali şi motivaţi şi au făcut toate acestea fără să se plângă de angajaţi,de sindicalisti, de Codul Muncii.
Modificările Codului Muncii vădesc o crasă necunoaştere a realităţii de pe piaţa muncii din partea iniţiatorilor. Doar câteva din aceste modificări demonstrază cu prisosinţă acest adevăr. Reglementările privind prelungirea perioadelor de probă la 45 de zile şi respectiv 120 de zile nu ţin seama de abuzul practicat fata de marea majoritatea tinerilor absolvnţi pe care şi la 35 de ani îi găsim tot în periode de probe. Aceleaşi consecinţe nedorite se regadesc şi in prevederile de abrogare a textului care limita la 3 numărul de angajări succesive în probe pe un loc de muncă sau încetarea contractului de muncă al salariatului în probă fără  preaviz.  Acum se permit angajări de probă şi de muncă temporară fără număr… fără număr. Sunt tineri  care au dat probe peste probe , la tot felul de angajatori specializaţi în a lucra cu ,,salariaţi în probe,,. Cui  foloseşte prelungirea perioadei de probă dacă un angajator se poate convinge în 2-3 zile de ce poate face un salariat, aşa cum se prevede pentru munca temporara? 
 Răutatea, ura, duşmănia iniţiatorilor şi a susţinatorilor noul cod al muncii faţă de angajaţi se evidentiaza in prevederi importante cum ar fi durata normală a zilei de lucru de 8 ore,cele referitoare la repausul săptămânal şi la munca tinerilor sub 18 ani, a salariaţilor cu handicap şi a celor care lucrează în condiţii periculoase. Pentru aceştia din urmă, Codul în vigoare şi Costituţia prevăd o protecţie mai favorabilă, pe când în cel viitor, ni se cere să fim de acord ca şi aceştia să nu se mai bucure de un adaos de 3 zile la concediul de odihnă, dacă acest lucru nu este trecut în contractul colectiv.
Referitor la media săptămânală a timpului de lucru,stabilita la o medie de 48 de ore saptamanal pentru perioada de 12 luni la didpozitia angajatorului,acesta da posibilitatea angajatorului să ,,scoată untul din angajaţii săi,, o lună, două, trei, apoi să-i lase mai lejer sau să-i trimită în concediu fără plată, să-i concedieze şi eventual să angajezepe alţii, pe care, la fel îi va exploata la sânge 2-3 luni şi tot aşa.
Pe aceeaşi linie antisocială, a lipsei minima deproptectie şi periclitare a sănătăţii, a capacităţii de refacere a forţei de muncă merge şi reducerea concediului de odină la 10 zile succesive, în loc de 15 zile, când este ştiut că unele tratamente medicale, ca să fie eficiente, durează 12 sau 18 zile. În acest fel, salariatul care are un bilet de 12 zile de tratament va fi nevoit să facă 10 zile odată şi restul de 2 sau 8 zile peste un an.
Angajatorul poate reduce programul de lucru de la 5 la 4 zile săptămânal cu reducerea salariului sau poate trimite salariaţii 15 zile în concediu fără plată în cazul reducerii temporare a activităţii. De asemenea, poate face disponibilizări colective iar pe locurile astfel disponibilizate poate să facă noi încadrări.
În legătură cu lipsa de protectie  şi afectarea stării de sănătate este evidentiata  din nou necunoaşterea şi lipsa de adecvare la realitatea pieţii muncii a iniţiatorilor şi susţinătorilor noilor modificări. România este ţara europeană cu cele mai multe şi mai stupide accidente la mia de locuitori sau la mia de salariaţi. Or, a veni pe acest fond  de neglijenţă, condiţii proaste de lucru, sărăcie, accidente de muncă, stare de sănătate precară şi boli profesionale cu măsuri de încărcare brutală şi anarhică a programului de lucru înseamnă a condamna populaţia activă şi ocupată la noi pericole de imbolnăvire şi accidente. 
Sunt abrogate fără nici un temei 10 articole referitoare la contractele colective de muncă (art. 238 – 247), lipsind în acest fel contractul individual de muncă de o bază, de un termen de comparaţie, de un ansamblu minimal de drepturi. În acest sens toate trimiterile la contractul şi negocierea colectivă au un caracter pur formal şi sunt menite a induce în eroare. Contractul colectiv este golit de orice conţinut şi se pătrează în noul cod doar pentru că este prevăzut de Constituţie. Totodată, salariatul este pus într-o situaţie de partener inferior, nefiind egal şi nici informat  precum angajatorul iar sindicatelor li se ia o atribuţie şi o parte importantă din obiectul muncii. La cele de mai sus  se adaugă şi redefinirea conflictului de muncă într-un mod restrictiv, arbitrar, neştiinţific, ceea ce  va lipsi jurisdicţia muncii de un conţinut substanţial. Aceasta pentru a-i învăţa minte pe salariaţi şi sindicate să mai dea în judecată angajatorii din sectorul bugetar şi pentru a scuti statul de plata abuzurilor la care îi supune pe salariaţi.   
Noile modificări ale Codului Muncii afectează grav persoanele tinere în căutarea unui loc de muncă stabil şi calificat, conduc la descalificarea şi înrăutăţirea situaţiei salariaţilor pe piaţa muncii, afectează negativ relaţiile de muncă, slăbesc puterea salariatului, a sindicatelor şi patronatului, deteriorează dialogul social şi pun în pericol statutul personalului deja angajat la stat şi la privaţi prin contracte pe perioadă nedeterminată.
Angajarea răspunderii  impune un cod al muncii nedorit de partenerii sociali, neagreat de Organizaţia Internaţională a Muncii,iar                                                                                                                                                                              motivaţia adoptării lui este una utopic-demagogică şi manipulatorie. Nu se vor crea locuri de muncă, locurile de muncă existente vor deveni mai precare, mai nesigure. Dar se vor raporta pe hârtie, statistic, mai multe contracte pe perioadă determinată şi temporare, o parte din contractele pe periodă nedeterminată vor fi transformate în mai multe contracte cu muncă temporară şi astfel se va raporta un număr mai mare de personal ocupat temporar. Iar Guvernul se va lăuda cu miracolele făcute de reforma relaţiilor de muncă.
O parte din angajaţii cu muncă temporară nu se vor mai califica pentru indemnizaţia de şomaj şi astfel se va raporta scăderea şomajului chiar dacă vor fi mai multe persoane în căutarea unui loc de muncă. La fel, mamele şi taţii care vor dori să-şi crească copilul nu se vor mai califica la indemnizaţia de creştere dacă au lucrat mai puţin de 12 luni înainte de naşterea copilului şi astfel se vor cheltui mai puţini bani cu aceste indemizaţii.
Sunt numai cateva motive pentru care ne pronuntam categoric impăotriva adoptarii acestui ,,Cod al Scalviei;,.Inchei reiterand cuvintele marelui    Caragiale adresate guvernantilor anilor 1990.Cu multa amaraciune trebuie sa constatati cat de actuale sunt astazisȘ
,,Ati aruncat pe lefegii,in drum…
Le-ati smuls modestul lor dejun,ministrii cruzi!
Mai bine v-ati fi hotarat sa suprimati,atatea mii de sinecuri,
Nu painea de la atatea guri
Pe nevoiasii cei infimi,
Nu  trebuia sa ii suprimi!,,(I.L.Caragiale,Moftul Roman 1901)


Senator Elena Mitrea-Bacau

  

luni, 14 martie 2011

Codul Muncii

Codul Muncii
  • Acest Cod al Muncii loveşte în bugetari, dar loveşte şi în angajaţii de la privat. Loveşte cel mai mult în tinerii care îşi caută un loc de muncă după ce termina studiile.
  • Ca sa flexibilizezi piaţa muncii trebuie mai întâi să fie nevoie de asta. România nu are o piaţa a forţei de muncă rigidă!
    • Exemplu: Codul Muncii actual prevede, de exemplu, de trei ori mai puţine zile de preaviz decât media europeană.
  • Flexibilizarea înseamnă că angajaţii îşi pierd protecţia firească asigurată de Codul Muncii.
  • Soluţiile USL: angajatorii trebuie sprijiniţi anul acesta prin reducerea CAS şi prin stimularea creşterii economice (cu măsuri fiscale).
  • Avem un Cod al Muncii alternativ. Unii dintre cei de la putere spun ca nu e diferit prea mult de cel propus de Emil Boc. Dar el este profund diferit în detaliile sale.

DIFERENTE MAJORE DINTRE CODUL MUNCII  AL USL - PARTENERII SOCIALI SI VARIANTA GUVERNULUI BOC

  1. Contractul individual de munca pe perioada determinata
·         De maxim 36 de luni, chiar si in conditiile existentei mai multor contracte individuale de munca pe durata determinata fata de 3 X 36 de luni in varianta Guvernului – Art. 80, alin 4
    2. Salariatii disponibilizati colectiv
·         in varianta USL angajatorii au obligatia sa-si reangajeze salariatii disponibilizati colectiv pe toata perioada in care sunt in somaj, spre deosebire de varianta Guvernului care ii obliga doar in primele 45 de zile – Art. 72
    3. Perioada de proba a salariatilor
·         perioada de proda e de maxim 90 de zile, respectiv 120 de zile, dar in varianta USL stabilirea concreta a perioadei de proba se va face prin negociere libera intre partenerii sociali prin Contractul Colectiv de Munca – Art. 31, alin. 1
   4. Criteriile de performanta in caz de disponibilizare colectiva
·         in varianta USL spre deosebire de varianta Guvernului criteriul de performanta individuala in cazul disponibilizarii colective nu trebuie sa fie singurul criteriu de care trebuie sa se tina cont, iar situatia sociala a salariatului trebuie analizata – Art.69, Alin.2
   5. Delegarea
·         in varianta USL aceasta trebuie sa ramana in forma actuala, adica pe 30 de zile si nu pe o perioada de 60 de zile cum doreste Guvernul – Art.44, Alin. 1
    6. Salarizarea angajatilor cu contract temporar de munca
·         in varianta USL salariul angajatilor cu contract temporar de munca trebuie sa fie echivalent cu salariile angajatilor cu contract pe durata determinata, la functii echivalente – Art. 95, alin.2
   7. Munca suplimentara
·         timpul liber trebuie sa fie acordat in urmatoarele 30 de zile conform variantei USL si nu intr-o perioada de 60 de zile conform variantei Guvernului - Art. 119
     8. Reabilitarea profesionala a  salariatilor sanctionati
·         in varianta USL reabilitarea se va efectua in urmatoarele 6 luni, si nu in 12 luni cum doreste Guvernul – Art.264, alin 3
     9. Stabilirea normelor de munca
·         in varianta USL se doreste sa se mentina prevederile actuale, si nu cum doreste Guvernul doar cu consultarea sindicatelor –  Art.129
     10. Concedierea liderilor de sindicat
·         in varianta USL - parteneri sociali concedierea liderilor de sindicat nu se poate efectua din initiativa angajatorului in timpul exercitarii mandatului si 2 ani dupa expirarea acestuia. Guvernul doreste ca in anumite situatii din initiativa angajatorului, acesta sa poata desface contractul de munca al liderului de sindicat (exemplu: necorespundere profesionala) – Art. 223 si 229.

Concluzii:

In varianta USL - parteneri sociali se acorda mai multa democratie si libertati pe piata muncii prin cresterea rolului Contractelor Colective de Munca si al  negocierilor colective si individuale ca reguli de stabilire a unor drepturi colective si individuale.
In varianta Guvernului se incearca prin modificarile propuse sa se limiteze rolul negocierilor colective si individuale in stabilirea unor drepturi si obligatii ale partenerilor sociali. Este evident ca Guvernul limiteaza democratia pe piata muncii introducand mai multe reglementari care limiteaza drepturile de negociere ale partenerilor sociali. Excesul de reglementari autocrate propuse de Guvern reduc democratia de pe piata muncii din Romania.


luni, 7 martie 2011

8 martie-La multi ani!

 
         La multi ani !  Va doresc tuturor -o primavara frumoasa.

8 Martie
                                                        
                                                        Senator Elena Mitrea.

Ziua cadourilor otravite

Declaratie politica        

      Observând cum sunt sărbatorite zilele importante şi chiar ziua naţionala a României, în ultimii doi-trei ani, am ajuns la ideea ca ar trebui să nu ne mai bucurăm, să le sărim din calendar, aşa cum fac americanii la apartamentele care ar urma să aibă numărul 13.
Puterea actuală alege zilele cele mai importante din viaţa şi istoria românilor pentru a le face cadouri otrăvite.
De ziua naţionala a României, când armata a fost pusă să-şi dea onorul sieşi ,iar nu reprezentanţilor aleşi ai ţării, militarilor rezervişti şi în retragere li s-a anihilat statutul militar, li s-au luat gradele şi pensiile militare.
De 24 Ianuarie, ziua Unirii Principatelor Române militarii au fost aduşi în situaţia  de a protesta vehement când se cânta Imnul de Stat şi când Preşedintele Băsescu îşi rostea discursul omagial tot pentru nedreptăţile care li se făceau printr-o aberantă lege a pensiilor, trecută prin fraudă la Camera Deputaţilor.
Anul trecut de Ziua Copilului Guvernul Boc a început o îndârjită luptă împotriva indemnizaţiilor şi a mamelor care decid să-şi crească  şi educe copilul până la doi ani.
Aşa cum de ziua învăţătorului, Guvernul a anunţat restrângeri de activitate, desfiinţare de şcoli şi tăierea salariilor cu 25%.
Acum, de 8 Martie, Ziua Femeii, în locul cuvintelor frumoase adresate fetelor şi femeilor din ţara noastră, Guvernul le dă o nouă veste prostă, angajarea răspunderii pe nişte modificări aberante la Codul Muncii.
Ce le aşteaptă pe femei în urma adoptării acestor modificări:
        -munca cu Ziua şi cu noaptea;
        -munca temporară;
          -contracte pe periadă determinată;
          -munca de probă.
Femeile vor fi ţinute în probe, nu 90 sau 120 de zile, ci până când va găsi eventual un patron care o va trece din probe la munca cu ziua, cu noaptea, la munca temporară sau pe o periaodă determinată.
În economiile dezvoltate sunt mai multe contracte pe perioadă determinată şi cu muncă temporară pentru a face faţă femeilor şi barbaţilor din ţări străine care migrează pentru un loc de muncă. Guvernul Boc, prin modificările aduse Codului Muncii transformă femeile românce ocupate în muncitoare străine.
Dar aceasta nu este singura veste proastă. Acest nou Cod al Muncii crează cadrul legal pentru ca femeile să fie ţinute la muncă nu 8 ore pe zi sau 40-48 de ore pe săptămână, ci atât cât vrea angajatorul. Prin aceasta abuzul sau voinţa arbitrară in relaţiile de muncă devin literă de lege.
Dacă bărbaţii din Guvern, cei din partidele de guvernământ asta vor să dăruiască femeilor de ziua lor, mă întreb de ce femeile din structurile puterii se multumesc să aprobe astfel de măsuri, cu efecte dezumanizante şi reprobabile. Mă gândesc, de ce domnul Preşedinte, domnul Prim Ministru, domnii minişti şi parlamentari nu-şi întreabă soţiile, fetele, prietenele dacă ceea ce le pregătesc prin Codul Muncii este ceea ce le doresc cu adevărat. Sau, poate, domnii se gândesc la faptul că măsurile de afectare a demnităţii femeilor care muncesc nu le privesc şi pe soţiile, ficele, prietenele şi colegele dumnealor, ci sunt dedicate doar celor care nu au putere sau nu au soţi la putere.
Prin această declaraţie, ţin să protestez alături de milioane de femei ocupate sau în căutarea unui loc de muncă la noi în ţară.  Nu pot să fiu de acord cu modul în care femeia urmează să fie tratată la locul de muncă, nu susţin modificările la Codul Muncii şi, dacă ele vor fi promulgate, atunci când voi avea posibilitatea voi milita pentru abrogarea lor.   

 Transmit cu sinceritate LA MULTI ANI !tuturor femeilor din Romania si de pretutindeni.



7 martie 2011                                                                Senator, Elena Mitrea PSD Bacau

                            

Explozia Zemes Bacau

Nevoiti sa o ia de la zero Elena Mitrea ,senator de  Bacau, solicita prim-ministrului Emil Boc sa intervina in gestionarea situatiei,in crearea stabilitatii si sigurantei locuitorilor din comuna Zemes. 

D-le ministru,

Va rog sa dispuneti analiza situatiei generata de explozia in  6.12.2010,in comuna Zemes,jud.Bacau,ca urmare a acumularilor de gaze in fosta zona de exploatare petroliera.In urma exploziei o casa a fost incendiata,trei persoane au fost ranite,una chiar la un pas de moarte,27 de persoane(opt familii) din sase case au fost evacuate si gazduite provozoriu intr-un camin sportiv. Scoala cu Clasele I-IV Zemes, in care invatau 159 de elevi in 8 clase a fost inchisa.
Reprezentantul  Autoritatii PubliceLocale considera,, ca este necesar adoptarea masurilor de urgenta pentru eliminarea zacamantului de gaze din zona afectata, lucru ce trebuia facut inca din 1992 ,cand 47 de sonde au fost acoperite de alunecarile de teren. Cert e ,faptul ca inca sunt multe sonde si coloane de sunda rupte si ingropate ,asupra carora nu s-a intervenit.Din 1999 de cand lucrez in cadrul Primariei Zemes nu cunosc nici o interventie in zona afectata,cu exceptia anului 2006 ,cand s-a incercat dezgroparea unei sonde ,dar fara succes.,,
Conform concluziilor demersurilor  anterioare ,cat si raspunsului pe care Autoritatea Nationala pentru Resurse Minerale le-a transmis Primariei Zemes,cele 47 de sonde au fost propuse pentru casare in august 1993,dupa alunecarile de teren din 1992.
Nici atunci si,, nici in viitor nu vor putea  fi efectuate lucrari tehnice de abandonare deoarece in zona  afectata de alunecari de teren (cazul Zemes)nu se poate interveni cu nici un fel de instalatie,fiindca aceasta ar periclita stabilitatea zonei,fapt confirmat de catre specialistii Petrostar in 1993 cat si de catre specialistii U.P.G.Ploiesti in 2010.,,
Pericolul unor alte  dezastre,ramane, pentru ca cercetatorii Institutului de Petrol si Gaze din Ploiesti au verificat zona si au constatat ca acumularea de gaze de sub pamant este…,, o bomba cu ceas,,. Localnicii si-au abandonat cu greu gospodariile,acceptand  sau nu o locuinta sociala.Chiar daca au o polita de asigurate pentru locuinte,acestia nu sunt despagubiti deoarece casele nu sunt avariate ci abandonate din cauzele amintite.
In prezent zona esta monitorizata in permanenta  si prin sondaj întreg perimetrul comunei  . Situatia este grava,locuitorii comunei sunt speriati si asteapta sprijinul autoritatilor ,care  par a nu avea solutii.Nu stiu daca situatia creata are vinovati si cine sunt aceea.Importanta este implicarea dumneavoastra in gestionarea situatiei,in crearea stabilitatii si sigurantei locuitorilor din comuna Zemes.
Va rog sa-mi comunicati daca este posibila (si cum) alocarea de fonduri si resurse necesare eliminarii pericolului din zona si despagubirii locuitorilor evacuati ,care nu sunt responsabili de situatia creata. Cele 6 familii afectate solicita despagubirea in valoarea locuintelor pe care a trebuit sa le paraseasca.
Este necesar de luat in seama faptul ca punga de gaze poate migra,sau extinde si in zonele invecinate.Evacuarea,dezafectarea si ajutoarele de stat pentru eventuala reconstructie a caselor afectate pe niste amplasamente inexistente ,nu elimina riscul unei noi calamitatati.

Solicit un punct de vedere scris fata de cele prezentate.

            BACAU,                                                                                             Senator
            7.03.2011                                                                                              Elena Mitrea


duminică, 6 martie 2011

8 Martie -OFSD Bacau

OFSD Bacău a marcat Ziua Internaţională a Femeii printr-o întâlnire la sediul partidului.
Flori,muzica ,poezie si voie buna.Sunt zile cand pentru moment reusesti sa te rupi de obisnuinta zilei,care la noi inseamna lupta cu viata, lupta cu fiecare zi.Astazi pret de cateva ore am reusit acest lucru intr-o atmosfera de sarbatoare creata de femeile social democrate .
 In Romania in ziua de 8 Martie se sarbatoreste Femeia, bucuria vietii noastre si motivatia de a trai. Pana in decembrie '89 se vorbea de ziua mamei, prilej cu care se organizau spectacole dedicate mamelor. Dupa Revolutia din 1989 notiunea de ziua mamei este inlocuita cu ziua femeii. La multi ani tuturor femeilor din Romania si …de oriunde.





sâmbătă, 5 martie 2011

VIDEOCONFERINTA 3 MARTIE 2011

Impreuna cu membrii Departamentul Judetean Politici Sociale si Ocuparea Fortei de Munca am participat la videoconferinţa organizata de departamentul  central pentru Politici Sociale şi Ocuparea Forţei de Muncă. Departamentele din teritoriu au avut alaturi membri ai Departamentul pentru Relatia cu Sindicatele,sau chiar reprezentanti ai sindicatelor.La Bacau alaturi de noi s-a aflat dl.Aurel Cretu-reprezentantul sindicatelor in acordul cu PSD Bacau,vicepresedinte CNSL Fratia si presedinte a Uniunii Judetene a Sindicatelor Sanitas Bacau.
Videoconferinţa a avut ca baza de discutii  următoarele:modificarea Codului Muncii,modificarea legilor sociale prin Codul Social,efectele aplicării Legii unitare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,efectele aplicării Legii unitare a pensiilor publice,monitorizarea funcţionării instituţiilor de protecţie şi asistenţă socială din judeţul dumneavoastră;
Analiza funcţionării Programului judeţean de Audienţă Socială al PSD;
 In componenta DJPSOFM-Bacau se afla un numar de 8 membri,personae specializate pe domeniile care compun departamentul:
1.-Pensii-responsabil Mitrea Elena senator
2.-Salarizare,prestatii sociale- responsabil Agachi Doru-jurist inspector,secretar departament,Sandru Mariana-programator calculatoare
3.-Ocuparea fortei de munca-Silochi Stefan-economist
4.-Securitate si sanatate in munca.Legislatia muncii-Barbu Ioan-inginer inspector
5.-Asistenta sociala:
     -Protectia Familiei si copilului-Brasoveanu Sorin-jurist,director DGASPC
     -Protectia persoanelor cu handicap- Tataru Daniela-director adjunctDGASPC,vicepresedinte departament
     -Victime ale violentei domestice-Alina Iftode-consilier juridic,purtator de cuvant,responsabil proiect ,,Femei cunoasteti-va drepturile,,
Ca si particularitate DJPSOFM Bacau anunta existenta a doua domenii distincte:
6.Incluziune sociala pentru grupuri sociale vulnerabile si alte grupuri cu risc ridicat.-Tataru Vasilica-economist,sef Centru DGASPC
7.-RELATIA CU SOCIETATEACIVILA-ong-URI,SINDICATE resp.MitreaElena.
Fiecare responsabil de domeniu are dosarul domeniului pe care il gestioneaza ,cu documentatia specifica  ,inclusiv statisticile corespunzatoare actualizate.
Departamentul se intruneste in doua sedinte de lucru pe luna,iar in prima vineri a fiecarei luni acorda audiete la sediul PSD Bacau. In sedinta comuna se analizeaza activitatea fiecarui membru responsabil pe domeniu si zona,se centralizeaza datele ,se propun solutii si demersuri pentru rezolvarea problemelor semnalate
 Pentru audientele in teritoriu echipa mobila se deplaseaza la propunerea si initiativa fiecarui responsabil de domeniu care este si responsabil zonal(pentru cate 2-3 zone din cele 16 care compun judetul) ,unde are in vedere:
-Identificarea,inventarierea problemelor specifice zonei pe care o reprezinta.
-Propune actiuni de dezbatere si audienta a departamentului in zona respectiva
DPSOFM Bacau are o adresa de mail publica –politicisocialebacau@yahoo.com,prin care primeste mesaje din partea cetatenilor,cum dealfel exista permanenta la sediu PSD care preia problemele in zilele cand departamentul nu are program de activitate la sediul central.

Cateva actiuni ale departamentului din ianuarie si pana in present.Intalniri cu :
1.Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate in Rezerva si Retragere-Bacau -pensii militare,recalcularea pensiilorOUG 1/2011
2. Sindicatele din asistenta sociala Mensana si Familia –discutii salarizare asistenti sociali,asistenti maternali,drepturi ale personelor cu  handicap
          3.Uniunea Judeteana a Sindicatelor SANITAS BACAU-descentralizare-transferul spitalelor in administatia primariilor-Spitalul Buhusi,comasare ,desfiintare-Spitalul I.Lascar Comanesti.

PROIECTE
-Proiect lansat,,Femei cunoasteti-va drepturile,,parteneriat intre biserica si autoritatea locala pentru infiintarea unor centre de gazduire temporara pentru victimile violentei domestice
-Proiect in pregatire ,la nivel national  cu ONG-uri din judet si din toata tara –pentru constientizarea autismului ,a modului in care Guvernul ignora responsabilitatea fata de persoanele cu autism.

-Proiect la nivel judetean pentr copii ai caror parinti sunt plecati la munca in strainatate,cu sprijinul si pariciparea unui grup de lucru de la MILANO.
Actiune sindicala:miercuri 3 februarie  a avut loc miscarea de protest,,Sprijina Codul Muncii,,un mars cu plecare de la Stadionul Municipal urmat de  miting in fata Prefecturii.Au participat peste 1000 de reprezentanti ai celor mai cinci Confederatii Sindicale:CNSLR-Fratia,ALFA,BNS,Meridian si Confederatia Sindicatelor Democrate din Romania.
Director Departament Judetean Politici Sociale si Ocuparea Fortei de Munca Bacau-Elena Mitrea.

miercuri, 2 martie 2011

AUTORITATI AUTISTE LA STRIGATUL AUTISTILOR...

 COMUNICAT DE PRESA
Ministrii Ioan-Nelu Botis si Daniel Funeriu “pre(a)ocupati de Codul Muncii si Legea Educatiei au uitat definitiv de responsabilitatea fata de persoanele cu autism.

Senatoarea Elena Mitrea ,initiatoarea Legii 151/2010 face apel la disponibilitatea ministrilor Muncii si al Educatiei de a contribui la definitivarea normelor de aplicare si incheierea protocoalelor de colaborare alaturi de ministrul Sanatatii si de organizatiile neguvernamentale de resort pentru ca legea amintita, sa  raspunda nevoilor copiilor si adultilor suferinzi de autism  .
Forma actuala a normelor  face referire doar la componenta  medicala: servicii de diagnostic, screening si terapie destinate copiilor cu varste pana la 6 ani, cu o decontare partiala care nu aduce prea mult in plus fata de situatia actuala si nu  clarifica nici masurile privind educaţia şi serviciile sociale adecvate persoanelor cu autism, formarea si integrarea lor pe piata muncii .                         
Normele de aplicare a legii,au fost elaborate printr-o consultare formala cu organizatiile guvernamentale implicate si fara nici o contributie a celor doua ministere responsabile - Educatie si Munca.
Deşi au fost invitati să fie prezenti  la elaborarea normelor  cu punctul de vedere al ministerelor,Dl.Ioan Botis si dl.Daniel Funeriu nu au dat curs invitaţiei şi nici nu au trimis propuneri,cum dealtfel nu au intreprins nici un demers privind protocoalele de colaborare, în vederea dezvoltării  sistemului de servicii integrate, fapt pentru care d-na senator solicita celor doi ministri:
■ sa faca publica lista cu  propunerile MMFPS ,respectiv MECTS necesara extinderii prevederilor din normele de aplicare a legii 151/2010.
■ sa propuna un termen pentru elaborarea protocoalelor de colaborare intre cele trei ministere Ministerul Sănătăţii , Educatiei si Muncii si  organizaţiile neguvernamentale, precum si un termen limita de finalizare a definirii si dezvoltarii serviciilor specializate integrate .
 Lipsa unui termen impus in legea 151/2010 nu poate amana la nesfarsit aplicarea Art. 6. – privind elaborarea acestor protocoale.
■Conform Legii educatiei si opiniilor ministrului.Funeriu “invatamantul special presupune o forma de instruire scolara diferentiata ,iar copii beneficiaza de servicii calificate si terapii specifice in centre de resurse”- aspecte asupra carora doamna senator ii cere demnitarului sa raspunda:
Cate centre exista in tara  si cate  dispun de servicii pentru copii cu autism?
Cati copii cu autism beneficiaza de serviciile centrelor de resurse?
Ce terapii specifice acorda si daca terapia ABA este una dintre ele(singura care si-a dovedit eficienta in cazul autismului)? 

■Care sunt obligatiile Direcţiei Generale de Protecţie a Persoanelor cu Handicap si daca aceasta are toate competentele Autoritatii desfiintate(ANPH)?...
■ Deasemeni solicita Dl.min.Ioan Botis sa faca public raspunsul  la scrisoarea trimisa de catre Ermina Mazzoni, presedintele Comisiei de Petitii din cadrul Parlamentului European, Ministrului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale,in care spune ca: "As aprecia in mod deosebit daca ne-ati putea informa cu privire la masurile luate de autoritatile romane pentru a impiedica deteriorarea situatiei acestei categorii de copii si pentru a asigura ca legislatia in vigoare este pusa in aplicare in mod adecvat”...