vineri, 28 octombrie 2011

AUTISMUL EXISTA -O mana intinsa celor care pot fi salvati.



                                              Parlamentul  României
Senat
INVITAŢIE
Senatorul Elena Mitrea va invita să participaţi la dezbaterea ,,AUTISMUL EXISTĂ - O mână întinsă celor care pot fi salvaţi ” care va avea loc marţi, 1 noiembrie, la Palatul Parlamentului, sala “Avram Iancu” nivel P1, cu incepere de la orele 10,00.

Întâlnirea îşi propune să aducă în dezbatere următoarele teme:
1.     AUTISM - starea actuală. Cum răspund reglementările legislative existente la nevoile persoanelor cu autism?  (Legea 151/2010 privind serviciile specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate, Normele  metodologice de aplicare ale Legii 151/2011)  
2.     Importanţa screeningului. Care este poziţia medicilor de familie privind diagnosticarea, tratamentul, instrumentele, decontarea ?
3.     Integrarea educaţională a copilului diagnosticat cu autism. Educatori, părinţi, copii – acceptare, adaptare, integrare.
4.     Ce îmbunătăţiri a adus Legea educaţiei 1/2011 la capitolul Învăţământ special? Propuneri de modificare a legii educaţiei în sesul integrării reale a copilului cu autism în grădiniţe şi şcoli.
5.     Incluziune, ocuparea persoanelor cu autism adulte. Incadrarea în grad de handicap. Observaţii privind Ordinul 762/1992/2007. Propuneri de modificare.
6.     Situatia actuala a asistentilor personali (Ord. 84/2010)
7.     Reglementări europene privind persoanele cu autism. Transpunerea Convenţiei Internaţionale privind drepturile persoanelor cu dizabilităţi.
Manifestarea va reuni membri ai Parlamentului României, factori de decizie de la nivel naţional din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerului Sănătăţii, Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului  şi Sportului, reprezentanţi ai organizaţiilor nonguvernamentale, specialişti în  autism infantil medici specialişti, medici de familie, medici pediatri, psihologi, psihoterapeuţi, educatori, psihopedagogi specializaţi, logopezi, asistenţi sociali, kinetoterapeuţi, consilieri psihologici, psihiatrii, asociaţii de părinţi care au copii diagnosticaţi cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate, mass media.

Senator
Elena Mitrea

Membru Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială
Vicepreşedinte Comisia pentru românii de pretutindeni


joi, 27 octombrie 2011

,,Livada copilariei,,program lansat de CJ Bacau

Astazi a luat startul programul,,Livada copilariei,,lansat de Consiliul Judetean,la initiativa presedintelui Dragos Benea.
Programul se va derula  in perioda 27 octombrie-3 noiembrie,in 45 de comunitati din judetul Bacau,precizand ca propunerea de participare a fost inaintata catre toate cele 85 de UAT,fara a tine cont de culoarea politica.Dintre acestea 45 au identificat suprafete de teren,fie fostele livezi ale scolilor,fie alte terenuri accesibile copiilor,elevi din clasele I-VIII.
Fiecare copil va primi un pom fructifer pe care il va planta si de care va avea grija.Asa vor fi refacute sau infiintate 112 livezi prin proiectul,,Livada copilariei,,care se va derula pe o perioada de 4 ani,, intre 2011 si 2014 inclusiv, Printre obiectivele programului  se numara "cresterea responsabilizarii scolarilor din mediul rural privind protejarea mediului inconjurator.Scolile ar putea ajunge sa aiba mere din productia proprie si astfel n-ar mai fi necesara cheltuirea de catre Guvern a unor sume de bani in programul "Marul in scoli".
Pentru a vedea cum se desfasoara actiune si a participa efectiv,am fost in colegiul 5,in patru localitati:Secuieni,Izvorul Berheciului,Oncesti si Filipeni.Am intalnit directorii de scoli ,primarii ,nu doar pe cei PSD si am vorbit despre proiect care merita toate aprecierile.Majoritatea pregateau terenul ,munci mai grele pe care copii nu le pot face,urmand ca pe locul amenajat copii sa palanteze propriul copacel pe care il vor ingriji pana va creste mare.Am sadit si eu un copacel in gradina scolii, la Izvorul Berheciului,pe care l-am dat in grija lui George ,un elev in clasa a -VII-a,pana  mai  revin aici.






Sunt covinsa ca pomisorul meu va rodi am avut asistenta serioasa, dar si sprijin de la  domnul primar,domnul viceprimar si domnul director al scolii

 Voi reveni cu postari de la Filipeni, unde am intalnit un batranel extrem de simpatic si tare mahnit de vremurile pe care le traim..Are o pensie de 350 de lei si 92 de ani.

 

marți, 25 octombrie 2011

Colegiul Vasile Alecsandri Bacau nu a incaput la finantare prin HG.1002/2011


 Intrebare este adresata dlui ministru Daniel Funeriu , determinata  fiind de recenta suplimentare a bugetului MECTS din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului.
Din pacate pentru  Bacau , in ciuda nenumaratelor demersurilor, nu s-a gasit intelegerea necesara. .Nu este o  necunoscuta ,dar vreau sa aflu dupa ce criterii sunt distribuite fondurile in teritoriu in privinta unitatilor de invatamant ,unde ar trebui sa primeze interesul  pentru elevi.In cazul de fata elevi si profesori au demonstrat profesionalism si performanta cu procente maxime.Oare chiar nu conteaza?
         
   D-le Ministru,


Readuc in atentia dvoastra solicitarea de acordare a sprijinului necesar Colegiului National,,Vasile Alecsandri,,din Bacau pentru a continua lucrarile aprobate prin HG370/2008 si HG.1432/2008 .
Am luat cunostinta de recenta  HG 1002/12.oct.2011 privind suplimentarea bugetului MECTS din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului,care a fost publicata in M.Of.729/17.oct.2011,mai putin  Anexa care arata distributia pe judete si obiective,fapt care imi da speranta ca puteti avea in vedere si obiectivul la care face referire interpelarea mea.
Va rog sa reanalizati situatia Colegiului National,,Vasile Alecsandri,, Bacau si sa aveti in vedere alocarea fondurilor necesare pentru :
- lucrarile de reparatii capitale la cladirea de patrimoniu,aprobata la finantare prin HG370/2008 .Lucrarile au fost realizate in procent de 25% ,in prezent sistate (din 2009).
-construire corp nou de cladire cu 15 sali de clasa,aprobata prin HG 1432/2008,pentru care s-a alocat suma de 250 mii necesara pentru intocmirea documentatiei.Lucrarile se afla in stadiul ,,zero,,iar parte din avize risca sa-si piarda  valabilitatea,ceea ce inseamna ca cheltuielile au fost inutile,dar nevoia ramane.
D-le ministru va rog sa acordati o sansa,un drept  la conditii normale de studiu,unui colegiu unde invata 1130 de elevi,repartizati in 39 de clase,dintre care 22 sunt improvizate in cadrul internatului.
Efortul dvostra merita si cred ca ar fi apreciat de elevi ,parinti si profesori.
Fac remarcate performantele unei echipe de profesori 100%titulari, 80% cu gradul didactic I si 7 doctori in stiinte.
Profesionalismul cadrelor didactice din Colegiul National,,Vasile Alecsandri,,Bacau este concretizat intr-un procent de promovabilitate de 100%,dintre care peste 60% dintre absolventi au media  la bacalaureat peste 9.
Va rog sa analizati posibilitatea alocarii fondurilor necesare Daca raspunsul  va fi nefavorabil va rog sa ne spuneti:
- de ce un obiectiv este mai important decat altul.
          -care sunt criteriile dupa care se aloca finantare.
          -daca performanta de la Bacau aduce un plus invatamantului romanesc si merita o recompensa in sensul prezentei solicitari,daca nu ce solutii oferiti Colegiului ,,Vasile alecsandri,, Bacau.

Solicit raspuns scris si verbal.

          Cu deosebită consideraţie,

                                                                                       
Senator Elena Mitrea                                                  

Discursul Regelui Mihai in Parlamentul Romaniei

  • Discursul Regelui Mihai .
    "Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi,
  • Sunt mai bine de şaizeci de ani de când m-am adresat ultima oară naţiunii române de la tribuna Parlamentului. Am primit cu bucurie şi cu speranţă invitaţia reprezentanţilor legitimi ai poporului.
    Prima noastră datorie astăzi este să ne amintim de toţi cei care au murit pentru independenţa şi libertăţile noastre, în toate războaiele pe care a trebuit să le ducem şi în evenimentele din Decembrie 1989, care au dărâmat dictatura comunistă. Nu putem avea viitor fără a respecta trecutul nostru.
    Ultimii douăzeci de ani au adus democraţie, libertăţi şi un început de prosperitate. Oamenii călătoresc, îşi împlinesc visele şi încearcă să-şi consolideze familia şi viaţa, spre binele generaţiilor viitoare. România a evoluat mult în ultimele două decenii.
    Mersul României europene de astăzi are ca fundament existenţa Parlamentului. Drumul nostru ireversibil către Uniunea Europeană şi NATO nu ar fi fost posibil fără acţiunea, întru libertate şi democraţie, a Legislativului românesc de după anul 1989.

    Dar politica este o sabie cu două tăişuri. Ea garantează democraţia şi libertăţile, dacă este practicată în respectul legii şi al instituţiilor. Politica poate însă aduce prejudicii cetăţeanului, dacă este aplicată în dispreţul eticii, personalizând puterea şi nesocotind rostul primordial al instituţiilor Statului.
  • Multe domenii din viaţa românească, gospodărite competent şi liber, au reuşit să meargă mai departe, în ciuda crizei economice: micii întreprinzători şi companiile mijlocii, tinerii şi profesorii din universităţi, licee şi şcoli, cei din agricultură.
    Încearcă să-şi facă datoria oamenii de artă, militarii, diplomaţii şi funcţionarii publici, deşi sunt puternic încercaţi de lipsa banilor şi descurajaţi instituţional. Îşi fac datoria faţă de ţară instituţii precum Academia Română şi Banca Naţională, deşi vremurile de astăzi nu au respectul cuvenit faţă de ierarhia valorilor din societatea românescă.
    Sunt mâhnit că, după două decenii de revenire la democraţie, oamenii bătrâni şi cei bolnavi sunt nevoiţi să treacă prin situaţii înjositoare.
    România are nevoie de infrastructură. Autostrăzile, porturile şi aeroporturile moderne sunt parte din forţa noastră, ca stat independent. Agricultura nu este un domeniul al trecutului istoric, ci al viitorului. Şcoala este şi va fi o piatră de temelie a societăţii.
    Regina şi cu mine, alături de Familia noastră, vom continua să facem ceea ce am făcut întotdeauna: vom susţine interesele fundamentale ale României, continuitatea şi tradiţiile ţării noastre.
    Nu m-aş putea adresa naţiunii fără a vorbi despre Familia Regală şi despre importanţa ei în viaţa ţării. Coroana regală nu este un simbol al trecutului, ci o reprezentare unică a independenţei, suveranităţii şi unităţii noastre. Coroana este o reflectare a Statului, în continuitatea lui istorică, şi a Naţiunii, în devenirea ei. Coroana a consolidat România prin loialitate, curaj, respect, seriozitate şi modestie.
  • Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi,
    Instituţiile democratice nu sunt guvernate doar de legi, ci şi de etică, simţ al datoriei. Iubirea de ţară şi competenţa sunt criteriile principale ale vieţii publice. Aveţi încredere în democraţie, în rostul instituţiilor şi în regulile lor!


    Lumea de mâine nu poate exista fără morală, fără credinţă şi fără memorie. Cinismul, interesul îngust şi laşitatea nu trebuie să ne ocupe viaţa. România a mers mai departe prin idealurile marilor oameni ai istoriei noastre, servite responsabil şi generos.
    În anul 1989, în ajutorul României s-au ridicat voci cu autoritate, venind de pe toate meridianele globului. Ele s-au adăugat sacrificiului tinerilor de a înlătura o tiranie cu efect distrugător asupra fiinţei naţiunii. A sosit momentul, după douăzeci de ani, să avem un comportament public rupt complet şi definitiv de năravurile trecutului. Demagogia, disimularea, egoismul primitiv, agăţarea de putere şi bunul plac nu au ce căuta în instituţiile româneşti ale anului 2011. Ele aduc prea mult aminte de anii dinainte de 1989.
    Se cuvine să rezistăm prezentului şi să ne pregătim viitorul. Uniţi între noi şi cu vecinii şi fraţii noştri, să continuăm efortul de a redeveni demni şi respectaţi.
    Am servit naţiunea română de-a lungul unei vieţi lungi şi pline de evenimente, unele fericite şi multe nefericite. După 84 de ani de când am devenit Rege, pot spune fără ezitare naţiunii române: Cele mai importante lucruri de dobândit, după libertate şi democraţie, sunt identitatea şi demnitatea. Elita românească are aici o mare răspundere.
  • Democraţia trebuie să îmbogăţească arta cârmuirii, nu să o sărăcească. România, ca şi toate ţările din Europa, are nevoie de cârmuitori respectaţi şi pricepuţi.
  • Nu trebuie niciodată uitaţi românii şi pământurile româneşti care ne-au fost luate, ca urmare a împărţirilor Europei în sfere de influenţă. Este dreptul lor să decidă dacă vor să trăiască în ţara noastră sau dacă vor să rămână separaţi.
    Europa de astăzi este un continent în care popoarele şi pământurile nu se schimbă ca rezultat al deciziilor politicienilor. Jurământul meu a fost făcut şi continuă să fie valabil pentru toţi românii. Ei sunt toţi parte a naţiunii noastre şi aşa vor rămâne totdeauna.
    Stă doar în puterea noastră să facem ţara statornică, prosperă şi admirată în lume.
    Nu văd România de astăzi ca pe o moştenire de la părinţii noştri, ci ca pe o ţară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noştri.
    Aşa să ne ajute Dumnezeu!"
O zi ca niciuna alta in aceasta incapere-multe emotii,respect pentru solemnitatea momentului,liniste la ascultarea unui discurs si ropote de aplauze.

Pensii/somaj




1.Pensii anticipate    
Pensia anticipata se cuvine cu maximum 5 ani inaintea implinirii varstei standard de pensionare, persoanelor care au depasit stagiul complet de cotizare cu macar 8 ani(nu se aplica nicio penalizare).
Pensia anticipata partiala se acorda tot cu maximum 5 ani inainte, daca persoana in cauza a realizat stagiul complet de cotizare sau are peste acesta pana la 8 ani. Pentru pensie anticipata nu se aplica nicio penalizare. Noua lege prevede un procent unic de penalizare de 0,75 la suta pentru fiecare luna de anticipare, indiferent de anii de munca acumulati peste vechimea integrala. Pana la 1 ianuarie 2011, pentru fiecare luna de anticipare se aplica o diminuare a pensiei de 0,05-0,5 la suta, in functie de anii lucrati peste stagiul complet. Cel care a avut doar stagiul complet de cotizare si s-a pensionat cu 5 ani mai devreme primeste o pensie diminuata cu 30 la suta fata de pensia pentru limita de varsta. Dupa aplicarea noii legi, cei pensionati anticipat partial de la 1 ianuarie 2011 incoace pierd 45 la suta din veniturile ce li s-ar cuveni. Penalizarea se va mentine pana la implinirea varstei standard de pensionare.
La BACAU in mai 2011 erau 135(124 in 2010)de persoane cu pensie anticipat, care beneficiaza in medie de o pensie de 966 lei.
- 2.743(2.553 in 2010)pensionari au pensie anticipata partiala si primesc, in medie, 656 lei.
2.Pensii de boala
Incadrarea in grade de invaliditate a tuturor pensionarilor de boala este verificata de catre Institutul National de Expertiza Medicala sau de catre centrele regionale ale acestuia, care solutioneaza si contestatiile. Dosarele medicale la care exista suspiciuni sunt reverificate prin supunerea celui in cauza la investigatii suplimentare la unitati agreate de centrele regionale. O parte dintre aceste masuri au fost demarate in a doua jumatate a anului trecut, si aceasta si ca urmare a unor sesizari precum ca unii pensionari de invaliditate lucreaza in strainatate. Numai anul trecut peste 260 de pensionari de boala au fost depensionati. Aceste masuri au drept scop reducerea numarului pensiilor de boala si descurajarea pensionarilor de invaliditate abuzive.

La sfarsitul anului 2009 in judetul Bacau erau 24.699 pensionari de boala, la 31 iulie 2011 numarul lor a scazut la 22.752.
Fata de 31 decembrie 2010, acum sunt mai putin cu 1.151 pensionari de invaliditate.
3.Somaj
Rata somajului la nivelul judetului Bacau a avut o evolutie pozitiva,in iulie 2011, asa arata statisticile intocmite de catre AJOFM Bacau. La sfarsitul lunii trecute se inregistrau 13.680 someri fata de 14.308, cati au fost la 30 iunie. Astfel, rata somajului a scazut de la 6,09 someri la o suta persoane ocupate, la 5,82.
 In august au intrat in somaj 3.590 persoane. In acelasi timp, insa, au iesit din evidenta AJOFM 4.220 someri. O parte dintre ei si-au gasit un loc de munca si s-au angajat, dar multi au fost scosi din baza de date, deoarece au terminat perioada legala de acordare a indemnizatiei de somaj si nu au mai facut cerere pentru mentinerea in evidenta AJOFM Bacau. Dar si dintre cei care sunt inscrisi la AJOFM, cei mai multi nu primesc niciun ajutor. Dintre cei 13.680 de someri, numai 5.207 beneficiaza de indemnizatie de somaj.
   4.  Someri in varsta
Aproape 40% dintre somerii din judetul Bacau au o varsta la care sansele de angajare sunt mult mai mici. Dintre cele 17.470 persoane aflate in evidenta AJOFM Bacau peste 6.000 au depasit varsta de 45 de ani. Dar si mai ingrijorator este ca mai mult de jumatate dintre acestea, respectiv 3.517, au trecut chiar de 50 de ani iar in 2011 doar 103 someri dintre cei in varsta au fost angajati. Numarul acestora este foarte mic, desi legea prevede ca angajatorii care incadreaza someri de peste 45 de ani beneficiaza de subventii. Ei primesc, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata din randul acestei categorii de someri, o suma egala cu indicatorul social de referinta (500 lei), cu obligatia mentinerii raporturilor de munca sau de serviciu cel putin doi ani.
















Impreuna cu delegatia bacauana la min.MMFPS -Sulfina Barbu

Fundatia de Sprijin Comunitar (FSC) Bacau si zece primari din judetul Bacau au participat, la o intilnire cu Ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Sulfina Barbu. Intilnirea a fost solicitata de catre reprezentantii  FSC, implicati in proiecte sociale in localitati rurale din judetul Bacau, pe care nu le mai pot continua insa. “In ultimii doi ani, serviciile sociale si medicale dezvoltate de FSC in zona rurala de est a judetului, prin doua finantari oferite de Guvernul Norvegiei, au insemnat o transformare si o imbunatatire clara a calitatii vietii locuitorilor. Aceste investitii trebuie continuate si dezvoltate. Principala piedica, in acest sens, este lipsa finantarilor, in conditiile in care bugetele locale ale primariilor sint extrem de reduse. Vrem sa transmitem un mesaj ferm ca avem nevoie de astfel de servicii profesionale si dedicate celor care au nevoie. Nu dorim sa perpetuam sistemul «asistatilor social» prin care se dau bani familiilor, ci sa cream locuri de munca si conditii de viata decente pentru cei care vor si pot munci. Este de datoria statului si a institutiilor sale sa asigure aceste servicii, neputindu-ne baza la nesfirsit pe finantatori externi pentru a acoperi costul programelor sociale”, este mesajul pe care delegatia din Bacau l-a transmis Ministrului Muncii. Mai mult , descentralizarea serviciilor sociale in conformitate cu noua lege a asistentei sociale ar trebui dublata de o descentralizare bugetara, astfel incit o parte din fondurile Ministerului sa fie alocate direct primariilor pentru o mai buna gestionare a lor. ,,(Ziarul de Bacau)

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Cum facem sa impozitam mai putin munca?

Interventie in cadrul Atelierului economie si social -Consiliul National PSD.
Nu este nici o noutate că în România impozitele pe muncă sunt mari,ca Romania se numără printre ţările cu cele mai mari cote de contribuţii sociale cumulate la nivel de angajat şi angajator,la aproape 45%din salar,mai mici doar decât Belgia (50%), Germania, Franța, Austria Ungaria (aproximativ 45%) și la egalitate cu Suedia sau Italia,menționand ca toate acestea percep impozitul progresiv.

Mai mult aceasta cifra este aproape identică celei din 2003 , când venitul nu era taxat cu cota unică de 16%, ci cu impozitul progresiv între 18 și 40%. In plus, in alte tari salariul minim nu este taxat deloc in schimb in Romania DA si aceasta ne aseaza pe primul loc in privinta impozitarii.

Efectele sunt  vizibile. România are un număr alarmant de mic de angajați in economie raportat la populație: patru milioane, adică jumătate față de cât ar fi normal,in comparație cu Olanda, o țară cu doar 16 milioane de locuitori, dintre care 7 milioane de angajați și o impozitare a muncii de doar 33,6%. 
 Din taxarea excesivă decurg aproape toate problemele sociale ale României. Pensionările anticipate, care au dus numărul pensionarilor la 6 milioane, puteau fi evitate dacă România nu descuraja munca prin taxare.
Raportul dintre salariați și pensionari ar putea deveni sustenabil dacă fiscalitatea redusă ar încuraja munca,stiut fiind ca impozitarea angajatorilor, mai ales prin intermediul contributiilor la asigurarile sociale sau prin impozitarea salariilor, descurajeaza angajarea si munca.
Preocuparea noastra trebuie sa se indrepte catre cresterea ocuparii astfel incat numarul de angajati sa fie cel putin egal cu numarul de pensionari.
Recent Guvernatorul BNR a  declarat că ,,reducerea contribuţiilor sociale reprezintă un risc, însă ar fi cea mai binevenită măsură pentru a stimula economia,pentru că munca este supraîmpovărată,,.
Sigur ca„acum nu e momentul” sau încasările sunt deja mici la bugetul de stat sunt motivatii plauzibile de altfel,dar orice întârziere nu face decât să agraveze situația.
Viziu­nea economică a USL cuprinde o serie de obiective in acest sens,dar principalul obiectiv strategic  este ,,crearea locurilor de munca,,. Si avem nevoie de mai multe locuri de muncă pentru ca mult prea multi oameni sunt afectati de şomaj .
Prin antrenarea mai multor oameni în muncă,vom putem  face faţă schimbărilor demografice,pentru ca o populaţie îmbătrânită înseamnă costuri crescute cu  pensiile şi asigurările sociale, care trebuie acoperite din taxele şi contribuţiile persoanelor care muncesc şi ale companiilor.
Orice mărire de taxe are același rezultat ca și inflația,reduce din puterea de cumpărare. Atunci când nivelul de fiscalitate este exagerat, cum e cazul impozitării muncii, el ruinează companiile și trimite angajații în economia neagră.
 Responsabilitatea nostra este cu atat mai mare cu cat in prezent actuala guvernare  nu are  nici o  strategie,in conditiile in care  s-au pierdut aproape  700.000  de locuri de munca si sute de mii de români  au plecat sa munceasca în străinătate . Nu pot sa cred si nu stiu unde va urca somajul la care s-au adaugat si absoventii de liceu care nu au luat bacalaureatul si ce alternative au pe viitor.De aceea
Munca trebuie corelata cu educatia,trebuie sa existe o colaborare intre scoli,universitati si viitorii angajatori,iar educatia trebuie sa aiba fondurile necesare .
     Cu ceva timp in urma Academia Romana a lansat o dezbatere si apoi o lucrare publicistica pe tema  reprofesionalizarii Romaniei,care cred ca trebuie completata de un program economic de dezvoltare pe termen lung.
Reprofezionalizarea şi creşterea gradului de ocupare în România are nevoie de un fundament constituit dintr-un program si un concept de reindustrializare a ţării.
Cu atat mai mult ca la nivel european se discuta despre o Politica industriala,capabila sa sigure locuri de munca,un cadru strategic de dezvoltare.
Pentru creionarea unui program complex de reindustializare, reprofesionalizare şi îmbunătăţire a ocupării  cred ca ar fi utilă, mai întâi, o aprofundată dezbatere publică privitoare la: De ce si ce presupune noua reindustrializarea Romaniei ?
Reindustrializarea ţării nu poate lipsi dintr-un concept, dintr-o viziune, privind viitorul mai dezvoltat al Romaniei, indiferent de contextul intern şi extern.
PSD va şti să organizeze mai bine MUNCA! Vom reface etica muncii!
      MUNCA ne va ridica din nou şi vom fi ce-am fost !

Consiliului National al PSD .Teme centrale : „Statul social responsabil” - „Democraţia şi libertatea în România”.

i



Astazi s-a incheiat Consiliul National al PSD,care s-a desfasurat pe parcursul adoua zile, 21-22 octombrie 2011.In prima parte a zilei au avut loc dezbateri pesectiuni:tineret,femei,pensionari,diaspora,care au evaluat situatia actuala si au facut propuneri politice si de guvernare.In a doua parte a zilei lurarile s-au desfasurat pe ateliere de lucru:educatie,economic si social,agricutura si mediu,cultura,politica externa si afaceri europene,PES activists,administratie si alesi locali.La sfarsitul zilei Consiliul s-a reunit in plen  in care membrii timp de trei ore  au avut posibilitatea de a lua cuvantul pe teme generale.
Astazi  la ora 10.00, a început a doua reuniune în plen a Consiliului Naţional. Au  luat cuvântul invitaţii, apoi au fost prezentate Consiliului Naţional rapoartele Secretarului General al PSD, Liviu Dragnea, ale trezorierului şi ale Comisiei Naţionale de Arbitraj şi Integritate Morală.
Preşedintele Consiliului Naţional, Adrian Năstase,  a prezenta raportul Consiliului Naţional şi aspecte ce au rezultat din dezbaterile privind cele două teme centrale ale Consiliului „Statul social responsabil” şi „Democraţia şi libertatea în România”.
Preşedintele Victor Ponta, a prezentat o analiză a activităţii PSD şi priorităţile PSD pentru guvernarea viitoare.

Temele principale de dezbatere au fost:
I."Partidul Social Democrat apara Statul Social responsabil"
Statul Social, asumat atât de România, cât de şi Uniunea Europeană ca principiu constituţional, înseamnă asumarea de către noi toţi – prin intermediul Statului – a obligaţiei de a asigura prin măsuri economice şi sociale un nivel de trai decent pentru cetăţeni şi, în acelaşi timp, de a garanta că drepturile fundamentale sunt respectate, fără discriminare.
Statul social are rolul menţinerii coeziunii sociale prin acţiunea permanentă de diminuare a inegalităţilor existente în societate cauzate de riscurile inerente la care sunt supuşi cetățenii: îmbătrânire, boală, șomaj, accidente, sărăcie.
Statul Social responsabil pentru care milităm şi pe care-l vom reface după câştigarea alegerilor de către USL, va fi un stat (parlament, guvern, autorităţi centrale şi locale) care se va manifesta:
1. Responsabil pentru locuri de muncă numeroase şi bine plătite;
2. Responsabil pentru scăderea impozitelor şi contribuţiilor sociale pe muncă, simultan cu suprataxarea câştigurilor obţinute din activităţi speculative;

             3. Responsabil pentru ameliorarea recentului Cod al Muncii, în vederea restabilirii protecției salariatului în fața abuzurilor companiilor;
4. Responsabil pentru a face privatizări doar acolo unde este nevoie. Nu trebuie înlocuit monopolul de stat cu monopolul privat;
5. Responsabil pentru un sistem de impozitare diferențiată: mai puțin de la cei săraci, mai mult de la cei bogați;
6. Responsabil pentru sănătatea oamenilor. Spitalele şi policlinicile de stat nu trebuie închise sau privatizate, ci sprijinite pentru a fi mai accesibile şi performante;

             7. Responsabil pentru gradul de cultură şi instruire al tuturor categoriilor sociale. Educaţia este cu adevărat unica şansă a României;
8. Responsabil pentru apărarea celei mai de preţ cuceriri a ultimelor două decenii: climatul democratic în societatea românească. Democraţia paritară este o necesitate, nu un moft ideologic;
9. Responsabil faţă de cei mai slabi, de persoanele cu dizabilităţi şi de persoanele cu venituri foarte mici;
10. Responsabil pentru asigurarea unui climat de dialog, de comunicare civilizată şi solidaritate umană în societate. Considerăm că dialogul social este un element indispensabil într-o societate democratică.
II."Partidul Social Democrat promovează şi apără Democraţia şi Libertatea"

Ca social-democraţi, privim cu mare îngrijorare degradarea instituţiilor şi practicilor democratice din România şi suntem hotărâţi să luptăm pentru blocarea tentativelor manifeste ale actualei puteri de reîntoarcere pe drumul autoritarismului:
Ø transformarea Parlamentului într-o anexă a Guvernului şi într-o instituţie care poate fi ocolită atunci când interesul celor aflaţi la putere o cere;
Ø furtul la vot în Parlament;
Ø concentrarea în mod nedemocratic a puterii în mâinile preşedintelui;
Ø abuzul de putere al majorităţii parlamentare;
Ø restrângerea nejustificată a drepturilor cetăţeneşti;
Ø sărăcirea populaţiei, accentuarea polarizării sociale şi îndepărtarea oamenilor de politică;
Ø încălcarea drepturilor la viaţă privată şi la liberul acces la informaţie;
Ø atacurile sistematice la adresa mass-media;
Ø catalogarea democraţiei ca piedică în rezolvarea crizei;
Ø fraudarea alegerilor;
Ø control şi presiune asupra Justiţiei, abuzuri impotriva reprezentantilor opozitiei şi transformarea actului judiciar în show tv, fără consistenţă instituţională;
Ø politizarea instituţiilor statului;
Ø destructurarea societăţii civile.
Libertatea, dreptatea şi solidaritate sunt valori fundamentale ale social-democraţiei.

             Pentru ca ele să devină realitate, au nevoie de un cadru democratic, fără limitări, în care să poată fi exprimate.
De aceea, nu putem accepta terfelirea lor de către un regim politic instalat la putere prin fraudă morală şi care încearcă să pună stăpânire pe România.
Soluţiile noastre sunt fundamentate pe o viziune clară pe care o avem despre democraţie şi libertate, valori esenţiale ale lumii civilizate, pe care suntem hotărâţi să le restituim societăţii româneşti, după ce actualul regim le-a expediat în derizoriul unei guvernări iresponsabile