vineri, 30 martie 2012

Centrul de servicii comunitare Buhusi

La sfat cu doamna directoare a Centrului de servicii comunitare,de Ziua Mondiala a Sindromului Down.In centru sunt circa 30 de copii cu nevoi speciale,printre care si cativa cu autism si cu sindromul Down.Am rut sa-i izitez si cu siguranta voi reveni..Cred ca sunt inca lucruri care lipsesc.






http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.buhusi.net%2Fstiri-video-buhusi-net-infobit-24-martie-2012%2F&h=OAQECmvmSAQE1YY5Q3BcJAc2vCJ7_-j1GWeg_98Lcig4CCQ&enc=AZNx5N_Cl-xo5qObOMLkVMYs65knEjkaxGhL9xCgO_9tdQ-ZWdnSN1LNsf05lJNZoX9FYs5sVKwtG0PkQ_Wqphh-

Ziua Mondiala a Asistentei Sociale -2012




 
ASISTENŢA SOCIALĂ CONTEAZĂ

        În luna martie a fiecărui an se sărbătoreste ”Zilele Asistenţei Sociale”, moment de reflecţie şi analiză, de promovare a profesiei la nivel naţional şi de a facilita organizarea unor întâlniri tematice pentru comunitatea asistenţilor sociali. Anul acesta, Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România a stabilit organizarea acestor zile în perioada 15-31 martie 2012.
       Tema acestui an este: ”Asistenţa socială contează” şi are ca scop de a educa organizaţiile şi publicul larg despre profesia de asistent social şi de a promova şi a arăta contribuţia asistenţei sociale în cadrul societăţii.
       Strategiile care stau la baza acestui eveniment constau în:
- descrierea situaţiei curente sau a percepţia asupra asistenţilor sociali;
- a facilita implementarea de strategii care să promoveze asistenţii sociali angajatorilor, partenerilor profesionali şi comunităţii. Ideea principală este de a transmite un mesaj pozitiv din partea asistenţilor sociali, făcându-i pe oameni să înţeleagă contribuţia asistenţilor sociali în societate şi de asemenea de a oferi recunoaştere şi mândrie profesiei.
       
Ziua mondiala a Asistentei Sociale se sarbatoreste mai concret in a treia zi de marti din luna martie.Scopul evenimentului este de a  valoriza contributiile asistentilor sociali in societate si face parte dintr-un dialog continuu privind modalitatea de abordare a provocarilor generate de conditiile sociale existente la nivel mondial.
 In cadrul Conferintei Mondiale din 2010 care a avut loc la Hong Kong, asistentii sociali de pretutindeni s-au adunat pentru a incepe un proces de dezvoltare a unei Agende globale de Asistenta Sociala si Dezvoltare Sociala pentru urmatorul deceniu.
 Optimismul oamenilor care au venit a pornit de la credinta ca lumea poate fi schimbata in bine in cazul in care profesiile vor fi impreuna si vor pleda pentru demnitatea si valoarea fiecarei persoane, chemand la o lume mai dreapta si sarbatorind importanta relatiilor umane intr-un mediu sanatos.
Agenda globala pentru Asistenta Sociala si Dezvoltare Sociala ii provoaca pe liderii profesiei pentru:
• asigurarea ca natiunile respecta drepturile fundamentale ale omului la hrana si adapost, imbracaminte si asistenta medicala pentru toti membrii unei societati;
• cresterea sensibilizarii cu privire la saracie ca fiind o incalcare a drepturilor omului in toate tarile;
• punerea in aplicare a politicii IFSW asupra eradicarii saraciei;
• promovarea conceptului Champion the Social Protection Floor Initiative a ONU, care asigura protectie sociala universala la sanatate, educatie, adapost si securitate, asa cum este stipulat in Declaratia Universala a Drepturilor Omului;
• cresterea imbunatatirii calitatii vietii oamenilor.
Agenda este un efort comun intre Federatia Internationala a Asistentilor Sociali (IFSW), Asociatia Internationala a Scolilor de Asistenta Sociala (IASSW) si Consiliul International pentru Asistenta Sociala (ICSW).
In 2011 subiectul pentru Ziua Mondiala a Asistentei Sociale 2011 a fost „Vocile Asistentei Sociale raspund crizelor globale: impreuna vom dezvolta Agenda”. De Ziua mondiala a asistentei sociale, in 2011, CFCECAS a oferit spatiu, pe pagina de web, www.cfcecas.ro pentru promovarea activitatilor asistentilor sociali, serviciilor de asistenta sociala si organizatiilor in domeniu.
Asistentii sociali  sunt cei care la fiecare apel primit zilnic, raspund crizelor aparute la nivel personal si la nivelul familiei, ei fiind cei care au deschis usile beneficiarilor serviciilor de asistenta sociala si cei care ofera solutii pentru o gama larga de probleme.
Asistentii sociali sunt calificati in analiza conditiilor sociale si stiu cum sa le schimbe pentru a promova o viata demna pentru toti oamenii, in toate comunitatile.
Profesia de asistent social ajuta natiunile pentru a raspunde schimbarilor economice si sociale care afecteaza in mod disproportionat persoanele vulnerabile si comunitatile cu resurse limitate. Lucrand in parteneriat cu multe alte profesii, asistenta sociala promoveaza bunastarea sociala a persoanelor, grupurilor si comunitatilor, facilitand coeziunea sociala in perioadele de schimbare, sustinand si protejand cei mai vulnerabili membri ai societatii.
Cele mai sarace persoane din fiecare tara sunt cele care sufera cel mai mult in cadrul actualei crize financiare mondiale, totodata fiind putin probabil ca acestea sa recupereze pierderile realizate.„Miliarde au fost cheltuite pentru salvarea bancilor din intreaga lume. Este nedrept si scandalos ca pretul pentru acest plan de salvare trebuie sa fie platit de catre persoanele cele mai sarace si mai vulnerabile din lume. De exemplu, in timp ce s-au cheltuit miliarde pentru a stabiliza bancile, bugetul total pentru Programul alimentar mondial al ONU a fost redus la jumatate”, spune Gary Bailey, presedinte al Federatiei Internationale a Asistentilor Sociali (IFSW).
Federatia Internationala a Asistentilor Sociali (IFSW) este o federatie globala de organizatii nationale de asistenta sociala din mai mult de 80 de tari, reprezentand peste 500.000 de asistenti sociali. IFSW are un statut special consultativ in cadrul Organizatiei Natiunilor Unite si Consiliului Economic si Social fiind, de asemenea, acreditata pentru Organizatia Internationala a Muncii, UNICEF si Consiliul Europei. IFSW este o organizatie partenera a ONU Habitat.



joi, 29 martie 2012

Raport de activitate-partea a V-a

BILANTUL ACTIVITATII PARLAMENTARE după 2 ani de mandat(Raport IPP)


1.Sinteza activităţii femeilor din Parlamentul României -perioada de referinţă
 decembrie 2008 - decembrie 2010)

Topul senatoarelor cu cele mai multe propuneri legislative respectiv cu cele devenite legi

Doina Silistru PSD           35 Inițiative depuse/6 Devenite legi/17,1% Procent eficienţă legislativă
Elena Mitrea PSD             24                             2                         8,3%
Mihaela Popa PD-L          45                             2                         4,4%
Minerva Boitan PNL         42                            0                          0  %
Olguţa Vasilescu PSD       12                            0                          0 %
Anca  Boagiu PD-L           38                            3                         7,8%
Sorina  Plăcintă PD-L        33                            3                         9 %
Ecaterina Andronescu PSD 9                            0                         0 %

Topul senatoarelor pentru indicatorul declaraţii politice

Doina Silistru PSD        41
Mihaela Popa PD-L       21
Elena Mitrea PSD         19
Minerva Boitan PNL     16
Sorina Plăcintă, PD-L   15
Anca  Boagiu PD-L      13
Olguţa Vasilescu PSD    9
Ecaterina Andronescu, PSD 5

PREZENŢA LA LUCRĂRILE PARLAMENTULUI

În ceea ce priveşte media prezenţei pentru perioada de referinţă (adică decembrie 2008 -
decembrie 2010), senatoarele au înregistrat o medie de 64,6% cu peste 8 procente mai
mare faţă de media prezenţei la nivelul tuturor senatorilor care este de 56,4%.
Practic, se
poate spune că prezenţa femeilor contribuie decisiv la stabilirea procentului general în
majoritatea cazurilor mai scăzut la senatori decât la deputaţi.
Procentele de prezenţă sunt calculate dintr-un total de 1337 de voturi finale exprimate în
perioada de referinţă precizată pentru Senat.

1/19. Doina Silistru PSD VASLUI din 1337voturi /1097voturi /82,% prezenta 112 zile(nr.de zile de
 vot din 127)
2/35. Mihaela Popa PD-L IAŞI             1337               991         74,1%               112
3/43. Elena Mitrea PSD BACĂU          1337               931        69,6%              116
4/75. Minerva Boitan PNL SIBIU         1337               781        58,4%                  93

 2.Sinteza activităţii parlamentarilor din Parlamentul României -perioada de referinţă
 decembrie 2008 - decembrie 2010)

Practic, fiecare deputat şi fiecare senator, fiecare partid parlamentar înregistrat în parlament
după alegerile din 2008 au fost analizaţi funcţie de: numărul iniţiativelor legislative înaintate
vs. eficienţa lor, luările de cuvânt în plen, numărul interpelărilor/întrebărilor adresate de către
parlamentari Guvernului, dar şi instituţiile interpelate de către parlamentari, prezenţa la
lucrările din plen ce cuprinde toate voturile electronice din perioada decembrie 2008 -
decembrie 2010, numărul de zile de vot final la care a participat fiecare deputat şi senator,
similaritatea la vot a principalelor partide parlamentare

Senatul României

A.Topul senatorilor cu cele mai multe propuneri legislative iniţiate depuse în primii 2 ani de  mandat (decembrie 2008 - iunie 2011) /Nr. iniţiative depuse în sesiunea februarie - iunie 2011 /devenite legi /Procent eficienţă

Emilian Valentin Frâncu, PNL               122 28 14 11,4%
Laurenţiu Florian Coca, PSD                   52 22 1 1,9%
Elena Mitrea, PSD                                  42 18 2 4,8%
Doina Silistru, PSD                                  58 20 6 10,3%
Avram Crăciun, PSD                                35 18 4 11,4%
Alexandru Cordoş, PSD                           39 18 3 7,7%
Adrian Ţuţuianu, PSD                              35 17 1 2,8%
Florin Constantinescu, PSD                     32 16 1 0,3%
Ion Rotaru, PSD                                       37 16 1 0,3%
Sorin Constantin Lazăr, PSD                   44 13 3 6,8%

Prima observaţie referitoare la topul senatorilor cu cele mai multe propuneri iniţiate vs.
devenite legi este aceea că senatorii sunt mult mai atenţi cu ceea ce iniţiază, decât sunt
deputaţii (mai eficienţi, din perspectiva numărului de proiecte devenite legi).
Din tabelul de mai sus remarcăm şi faptul că senatori aflaţi pe primele locuri aparţin
partidelor aflate în Opoziţie, ceea ce poate însemna o activitate mult mai susţinută din partea acestora . Din nou, acest aspect diferenţiază Camera de Senat.

Prezența la vot a parlamentarilor per fiecare Camera,Situaţiile statistice şi în general datele prezentate public de către IPP se referă exclusiv la voturile finale exprimate în plen prin intermediul cartelei electronice individuale, de către fiecare deputat sau senator.
prezenta sesiunea febr-iunie 2011 Mitrea Elena BACĂU 4 PSD 306 79,7%(Sursa Raport Institutul Politici Publice Bucuresti).
                          

                                                                                                       Senator ELENA MITREA

Raport de activitate-partea a IV-a


AMENDAMENTE
asupra proiectului Legii bugetului de stat pe anul 2012
                                                                                             
                                                                                                  Initiator Senator ELENA  MITREA

1.Ministerul Sanatatii Publice

-suplimentarea bugetului Ministerului Sanatatii Publice cu suma de  300 mii lei      pentru reabilitarea  termica a Spitalului de Psihiatrie Buhusi ,judetul Bacau
-se propune alocarea sumei de 2 310 mii lei pentru achizitionarea  se aparatura medicala la Sectia de interne a Spitalului Orasenesc Buhusi ,jud.Bacau.
- Suplimentarea sumei pentru finantarea Programului National de screening pentru depistarea cancerului de col uterin cu suma de 30 milioane de lei ,necesara pentru o mai buna acoperire a solicitarilor de evaluare medicala a femeilor din categoria de varsta 18-64 de ani.

2. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii

-suplimentarea bugetului MTI cu suma de 200 mii lei necesara demararii lucrarilor de reparatii a podului de peste raul Bistrita situat pe DN 15,Km 358-362,in localitatea Garleni,jud.Bacau
-suplimentarea bugetului MTI cu suma de 365 400 mii lei necesara demararii lucrarilor de executie pentru VARIANTA OCOLITOARE A MUNICIPILUI BACAU.

3.Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului

-Se propune alocarea sumei de 3 milioane lei   pentru reabilitarea blocului de locuinte sociale ,locuit de romi din str.T.Vladimirescu,orasul Buhusi,Jud. Bacau
-Se propune suplimentarea bugetului MDRT cu suma de 300.000 lei necesara reabilitarii clădirii Cinematografului Buhusi
- Se propune suplimentarea bugetului MDRT cu suma de 400 000 lei necesara extinderii corpului de clădire a Grădiniţei nr.6 din oraşul Buhuşi,jud.Bacau
-Se propune  alocarea sumei necesara sustinerii Programului de construire aşezăminte culturale, pentru următoarul obiectiv de investiţii: - Reabilitare Casa de Cultura Buhusi, jud. Bacau , Constructie Camin Cultural Beresti Tazlau, judeţul Bacău
-se solicita suma necesara finanţării obiectivului „Iluminat public com.Blagesti,jud.Baca
-Se solicita alocarea sumei de 2 400 mii lei pentru modernizarea  şi asfaltarea , în lungime de 2,0 km,  Sat Chiticeni,com.Secuieni,jud.Bacau
-Se suplimenteaza bugetul Ministerul  Dezvoltării Regionale  şi Turismului cu suma de 580 mii  lei                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     pentru finalizarea obiectivului ,,Baza spotiva multifunctionala,,din com.Secuieni,jud Bacau
- Infrastructură rutieră locală – 10 km in comuna Beresti Tazlau,jud.Bacau

3. Ministerul Educatiei Cercetarii,Tineretului si Sportului

-Se solicita suplimentarea bugetului MECTS cu suma de 200.000 lei necesara reabilitarii termice( izolație termică, tâmplărie PVC) pentru cele 5 școli din orașul Buhusi,jud.Bacau.
-Se solicita suplimentarea bugetului MECTS cu suma  necesara lucrarilor de reparatii capitale la cladirea de patrimoniu a Colegiului National              ,,VasileAlecsandri,,Bacau
- Scoala cu clasele I-VIII Turluianu Nr. 1 construcţie nouă – în continuare
- Şcoala cu clasele I-VIII Enăcheşti –utilităţi – încălzire centrală
 - Şcoala de arte şi meserii Bereşti Tazlău –utilităţi- grupuri sanitare şi încălzire centrală
- Şcoala cu clasele I-IV Boşoteni – acoperiş; reabilitare termică; reparaţii interioare; grupuri sanitare –
- Se solicita suplimentarea bugetului MECTS c usum ade 100  mii lei necesara lucrarilor de reabilitare Scoala S.Strat,Gioseni,jud.Bacau
- Se solicita suplimentarea bugetului METCS cu suma de 425 mii lei necesara finalizarii lucrarilor de reabilitare Scoala Rosiori,jud.Bacau.
- Reabilitare Scoala clasele I-VIII Palanca,jud.Bacau
-Se alocă suma de  900 mii lei pentru finanţarea
obiectivului  Proiect National de dezvoltare a infrastructurii – Scoala Oncesti Com Oncesti. Jud Bacau
- Se alocă suma de 26010 mii lei pentru finanţarea obiectivului  Constructie campus SAM  “G.J.Cancicov” Comuna Parincea Jud Bacau
-Se alocă suma de 125 mii lei pentru finanţarea obiectivului Reabilitare Scoala IV Valeni Comuna Parincea Jud Bacau
- Se alocă suma de 95 mii lei pentru finanţarea obiectivului  Centrala Termica Scoala Valea Mare, Com Rosiori, Jud Bacau
- Se alocă suma de 200 mii lei pentru finanţarea obiectivului  Reabilitare Scoala cu cls.I-VIII Sascut-sat Com Sascut Jud BacauMinisterul Culturii şi Patrimoniului National
- Se alocă suma de 100 mii lei pentru finanţarea obiectivului  Reabilitare Gradinita Sascut-sat Com Sascut
 - Se alocă suma de  250 mii lei pentru finanţarea obiectivului  Reabilitare gradinita cu program prelungit, Sascut-Sat, Com Sascut Jud Bacau
- Se propune suplimentarea bugetului Ministerul Educatiei, Cercetarii,Tineretului şi Sportului cu suma de 671.000 lei,necesara pentru reabilitare,dotare cu centrala termica :- Scoala- Sat Cucuieti, Solont, judetul Bacau
- Se propune suplimentarea bugetului Ministerul Educatiei, Cercetarii,Tineretului şi Sportului cu suma de 408.000 lei,necesara pentru :-Modernizare Scoala cu clase I-VIII corp A-B, Cucuieti, Solont, judetul Bacau
- Se propune suplimentarea bugetului Ministerul Educatiei, Cercetarii,Tineretului şi Sportului cu suma de 130.000 lei,necesara pentru :- Modernizare Scoala cu clasele I-V SarataSolont, judetul Bacau.Jud Bacau

4. Ministerul Culturii si Patrimoniuliui National

-finalizarii constructiei bisericii ortodoxe ,,Sf.Constantin si Elena,, sat.Tisa Silvstrii,Odobesti,jud.Bacau
-finalizarea lucrarilor de consolidare si constructie clopotnita la biserica ortodoxa,,Sfanta Inviere din Buhusi,jud.Bacau.
 -Reabilitarea Bisericii ,, Sf. Nicolae,, din satul Bereşti Tazlău Reabilitarea Bisericii ,,Sf. Gheorghe,, din satul Tescani
-Reabilitarea Bisericii ,,Sf. Arhangheli Mihail şi Gavril,, din satul  Româneşti
-Reabilitarea Bisericii ,,Sf.Nicolae,, din satul Boşoteni
-Reabilitarea Bisericii ,,Sf. Ilie,, din satul Prisaca

SGG-Departamentul pentru Romaii de pretutindeni

-Se solicita suplimentarea bugetului DRPR cu suma de 200.000 lei necesara demararii proiectului intercultural romano-olandez
Imbunatatirea relatiilor intre Olandezi si cetatateni romani din Olanda ,a unei bune cooperări între Romania si Olanda care are o pozitie economica foarte puternica pe plan international. Stimularea educaţiei în limba română, prin: finanţarea proiectelor iniţiate de comunităţile  româneşti pentru organizarea de cursuri de limba română, istorie şi geografie a Românie.
-Susţinerea proiectelor de punere în valoare a patrimoniului cultural românesc, de păstrare a tradiţiilor şi de promovare a artei populare româneşti autentice vor avea un efect mai mare daca va avea un caracter intercultural intre olandezi si romani, organizarea de intilniri / cursuri/ ateliere de lucru si limba romana / marketing, publicitate si massmedia si pentru cetateni Olandezi

-Se solicita suplimentarea bugetului DRPR cu suma de 200.000 lei necesara demararii Proiectului social „Te iubeste mama!,, desfasurat de Associazione delle Donne Romene in Italia – A.D.R.I. Onlus, Milano/Italia
Activitatile proiectului:
Campania de informare si sensibilizare a opiniei publice
1.Organizarea unor intalniri tematice in vederea publicizarii proiectului in urmatoarele orase: Bucuresti, Milano – cel putin trei, Roma, Guidonia, Pavia, Bologna, Catania, Napoli in vederea constituirii retele decolaborare directa cu membrii comunitatii romanesti (scoli, biserici,consulate,case-adapost, cantine)
2.Sustinerea unui studiu, in Romania, care sa evidentieze cele mai afectate zone din Romania privind copiii lasati singuri sau in grija rudelor; este necesara de asemenea sustinerea unui studiu in Italia care sa evidentieze zonele cu cea mai mare concentrare a prezentei parintilor din Romania si identificarea problemelor pe care ecestia le intalnesc in viata de zi cu zi.
3.Crearea unui Grup de sprijin, format din reprezentanti ai autoritatilor centrale si locale din Romania, institutii scolare, parteneri in proiect, organisme similare din Italia, in scopul realizarii unei Strategii de sprijin pentru copii si parinti (incheierea parteneriatului intre ANBPR si omologul sau in Italia, ABI, intre diferite asociatii ale romanilor din Italia, colaborarea si comunicarea permanenta cu institutiile care se ocupa de minori in Romania si in Italia,…)
4.Realizarea unor donatii de carte catre centrele de asistenta create;
5.Colaborarea cu Postul de televiziune RomIt Tv, dedicat comunitatii romanesti din Italia, ce constituie un instrument util de difuzare a informaţiei cetăţenilor romani şi italieni;
6.Actualizarea si dezvoltarea site-ului www.teiubestemama.it in vederea transformarii intr-un portal pentru comunicarea audio-vizuala.
Centrul experimental de primire pentru parinti:
1.Constructia unei platforme electronice online (web portal) care sa aiba module accesibile de catre copii si parinti;
2.Informarea si orientarea in ceea ce privesc serviciile pe teritoriul italian: cursuri de limba italiana si cursuri de calificare si recalificare profesionala, puncte sanitare, scoli si crese, locuri de agrement, asistenza legala; serviciul e informare si orientare poate fi accesat si la distanta prin intermediul sms-ului, internetului, poştei electronice şi a faxului;
3.acordarea sprijinului psihlogic in caz de necesitate;
4.activitati tip afterschool;
5.manifestari culturale: organizarea de spectacole si expozitii in vederea promovarii portului, dansului si cantului popular romanesc,…;
6.activitati recreative in vederea promovarii culturii romane prin intermediul unui curs de lima romana, a cenaclului literar;
7.crearea de sectii de carti in limba romana in cadrul bibliotecilor di Italia si promovarea conceptului de biblioteca – sufletul comunitatii;
8.activitati de donatii – oferirea cadourilor de Crăciun si Paste copiilor orfani ai migratiei din Romania;


                                 Senator Elena Mitrea
                               PSD Bacau

Raport de activitate-partea a III-a

                                                
                                                                                                                                                           
PROPUNERI LEGISLATIVE(48)
1) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.30 din Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice (B573/2011)- înregistrat la Senat pt. Dezbatere
La art.30 ,alin.1 sunt prevazute locurile de munca incadrate in conditii speciale,litera e)mentioneaza activitatile si unitatile prevazute in anexele 2 si 3.In anexa 3 sunt nominalizate doar unitatile care au obtinut avizele pentru indeplinirea procedurilor si criteriilor de incadrare in conditii speciale,,in conformitate cu prevederile HG.1025/2003 privind metodologia si criteriile de incadrare a persoanelor in locuri de munca in conditii speciale.Legea 263/2010 nu a avut in vedere ,ca ulterior termenului mentionat la art.16 din HG.1025/2003 ,astfel cum a fost modificat si completat prin HG.2280/2004,au ramas nereglementate aspecte importante:exista societati care desfasurau sau desfasoara activitati in conditii speciale cfm. HG.1025/2003,dar care din motive obiective ,nu au putut obtine  avizul ptr.indeplinirea procedurilor si criteriilor de incadrare in conditii speciale,exista societati care au inceput sa desfasoare activitati prevazute in anexa 2 din lege,dupa data de 30 iunie 2005, sau au fost infiintate unitati noi.

2) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.151/2010 privind serviciile specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate(B607/2011)înregistrat la Senat pt. Dezbatere.
Impune termen pentru incheierea protocoalelor de colaborare intre MECTS,MSP ,MMFPS si societate civila ,necesare dezvaltarii unui sistem de serviciiintegrate de sanatate,educatie si sociale pentru persoanele cu tulburari din spectrul autist si tulburari mintale asociate.

3) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare (B608/2011) înregistrat la Senat pt. informare
Incepand cu anul 1990, in sistemul militar roman o a patra categorie de personal militar, militari angajati pe baza de contract,care au devenit treptat, efectivul fundamental de executie in sistemul miloitar,acest lucru fiind consfintit prin desfiintarea stagiului militar obligatoriu in anul 2004.

 4) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.22/2009 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, aprobată prin Legea nr.113/2010(L196/2011)Respins de Camera
Are in vedere ca numirea presedintelui si vicepresedintilor Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii  trebuie sa fie facuta de catre Parlament si introduce noi compabilitati in ceea ce priveste numirea persoanelor in functia de presedinte si vicepresedintilor,pentru a intari satbilitatea si independenta autoritatii.

5) Proiect de lege privind schimbarea denumirii comunei Brazii, judeţul Ialomiţa, în Răduleşti –(L201/2011)Respins de Camera decizională
Sat atestat documentar din sec XVIII

6) Propunere legislativă privind promovarea invenţiilor (L203/2011)Retras de către iniţiator

7) Propunere legislativă privind modificarea şi completarea articolului 259 din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare (L205/2011) Respins de Camera decizională.
Initiativa legislativa urmarestereducerea obligatiilor financiare pentru persoanele neasigurate,facilitand astfel includerea lor in sistem si ,practic cresterea colectarilor.Persoanele neasigurate sunt categorii sociale cu venituri mici ,care atunci cand au probleme de sanatate apeleaza la serviciile de urgenta,nu urmeaza tratamente corespunzatoare si se expun riscului de a dezvolta boli cronice.

8) Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare (L 207/2011)-Adoptat de Senat-nr. voturi: DA= 61 NU=13 AB=32) Respins de Camera decizională
Propune trecerea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate sub controlul Parlamentuluiintrucat rolulCNAS este sa gestionezebugetul de asigurari de sanatate format din contributiile cetatenilor romani

9) Propunere legislativă pentru modificarea art.11 alin.(1) din Legea contenciosului administrativ nr.554/2004 (L239/2011 )Respins de Camera decizională
Modifica termenul de contestare care este diferit ,in functie de tipul actului administrativ.

10) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.9 din Legea nr.393/2004 privind Statutul aleşilor locali(L269/2011) Respins de Camera decizională
Reglementeazaconditiile de exercitare a mandatului de catre alesii locali,precum si drepturile si obligatiile ce le revin in baza mandatului incredintat.

11) Propunere legislativă de modificarea şi completarea Legii nr.202/1998, privind organizarea şi funcţionarea Monitorului Oficial al României, cu modificări şi completări,republicată(L291/2011)- Respins de ambele Camere
Reglementeaza procedura de publicare ,republicare  si rectificare a  actelor in Mof,preluand unele prevederi ale Ord.nr.6/1999 sicoroborandu-le cu cele ale Legii 202/1998.

12) Propunere legislativă privind exploatarea resurselor minerale ale României-(L311/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Acorda statului o  roman o putere decizionala  mai mare decat cea pe care o are acum,asupra resurselor minerale care ii apartin.Asigura un echilibru intre potentialul economic al tarii si valorificarea sa in interes national pe de o parte iar pe de alta parte de a permite exploatarea resurselor statului pentru a crea capital privat.Contribuie la clarificarea  unui cadru legal propice pentru ca statul si mediul de afaceri sa conlucreze ca doua entitati diferite dar care sa-si acorde sprijin reciproc fiind asociate sub forma unui parteneriat public- privat.
parte
13) Propunere legislativă pentru modificarea alin. (1) al art.30 din Legea administraţiei publice nr.215/2001, republicată-(L374/2011)Respins de Camera decizională
Modifica artico;u; mentionat in sensul ca presedintele circumscriptiei electorale participa la sedinta de constituire a consiliului local si preda documentele pe baza carora s-a facut alegerea  primarului  si consilierilor locali.

14) Propunere legislativă pentru modificarea art.21 alin.(3) din Legea privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia nr.213/1998 (L 375/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Modifica art.21 din Legea 213/1998,privind proprietate publica si regimul juridic al regimul juridic al acesteia,realizarea inventarului bunurilor care alcatuiesc domeniul public al UAT parcurge o procedura care implica mai multe etape si nivele decizionale.

15) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.53/2003 - Codul Muncii, cu modificările şi completările ulterioare (L377/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Varianta USL cu participarea sindicatelor.

16) Proiect de lege pentru modificarea şi completarea art.9 din Legea nr.393/2004 privind Statutul aleşilor locali(L406/2011) Respins de Camera decizională
-in sensul reglementarii unei proceduri speciale pentru situatia consatatarii,prin efectul legii ,a incetarii  mandatului alesului local ca urmare a pierderii calitatii de membru al  partidului sau al org.minoritatilor nationale pe a carei lista a fost ales si,corelativ,a procedurii de validare a supleantului pentru locul devenit vacant ca urmare a unei sitiuatii

17) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea art.15 din Legea nr.208/1997, privind cantinele de ajutor social(L430/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Impune modificarea cuantumului alocat hranei zilnice,in functie de situatia economico-financiara din fiecare an.

18) Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.82/1993 privind constituirea Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunării"(L52/2011) Respins de Senat Initiativa legislativa isi propune sa autorizezez Administratia Rezervatiei sa concesioneze,prin licitatie publica fara a mai fi nevoie de HG,terenurile din perimetrul Rezervatiei,domeniul public de interes national,pe care sunt amlasate bunuri imobile.

19) Propunere legislativă privind asigurarea ordinii şi liniştii publice-L548/2011 Trimis la Cameră pentru dezbatere

20) Propunere legislativă pentru completarea art.13 al Legii nr.15/1990 privind reorganizarea unităţilor economice de stat ca regii autonome şi societăţi comerciale(L55/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Stabileste procedura ce ar trebui urmata in cazul depasirii numarului max.de mandate a unui membru in consiliile de administratie ale regiilor sau societatilor cu capital de stat.


21) Propunere legislativă privind statutul profesional al medicului expert al asigurărilor sociale-(L573/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
Modificarea legislatiei privitoare la pensii de invaliditate,la pers.cu handicap si a altor forme de protectie sociala,creste responsabilitateamedicului specialist in expertiza si recuperare a capacitatii de munca,numit medic expert al asigurarilor  sociale si detrmina necesitatea reglementarii statutului acestei categorii.

22) Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice(L574/2011) Trimis la Cameră pentru dezbatere
O serie de persoane care beneficiaza de pensii de invaliditate au fost eronat sanctionate sau au pierdut din drepturi necesare pentru o minima supravietuire financiara.Astfel se impune ca pensia de invaliditate se cuvine persoanelor care si-au pierdut total sau cel putin jumatate din capacitatea de munca,din cauza :accidentelor de munca si bolilor profesionale conform legii,neoplaziilor,schizofreniei si SIDA,TBC.

23) Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii 46/2003 privind drepturile pacientului-L575/2011 Trimis la Cameră pentru dezbatere

24) Propunere legislativă privind reglementarea marketingului substituenţilor de lapte matern-L588/2011 Trimis la Cameră pentru dezbatere

25) Propunere legislativă pentru modificarea art.237, alin(1), litera m) din Legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii-L669/2011 Trimis la Cameră pentru dezbatere
Modifica art 237 in sensul ca somerii care nu mai beneficiaza de ajutorul de somaj,sa poata sa fie decontate de CNAS gratuit ptr.adeverintele medicale,expertizarea capacitatii de munca,incadrarea si reevaluarea gradului de handicap

26) Propunere legislativă privind instituirea Zilei Limbii Române-L670/2011 Trimis la Cameră pentru dezbatere
Privind proclamarea zilei de 31 august ca Ziua Limbii Romane

27) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţa naţională-L758/2011 în lucru, la comisiile permanente ale Senatului

28) Propunere legislativă pentru abrogarea Cap. IV(art.17 - 26) din Legea nr.329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional-L759/2011 în lucru, la comisiile permanente ale Senatului

29) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii-cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice(L761/2011) în lucru, la comisiile permanente ale Senatului
Compensarea unor drepturi salariale ale doctoranzilor,care au fost diminuate prin modificarea legii salarizarii

30) Propunere legislativă privind modificarea şi completarea Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap(L187/2010) Trimis la Cameră pentru dezba
Introduce o serie de completari prin care sunt stabilite mai cocret si mai transparent tipurile de handicap ptr.diferite persoane,drepturi ale persoanelor cu handicap in ceea ce priveste formarea profesionalajstabilitatea definirii handicapului irecuperabil,precum si eliminarea unor conditii ilogice din punct de vedere al ap;licarii legii-REVIZUIREA HANDICAPULUI IRECUPERABIL sau conditionarea de varsta la care apare handicapul.
Introduce responsabilitati suplimentare pentru autoritatile publice locale si centrale care se ocupa sau ar trebui sa se intereseze de drepturile si protectia persoanelor cu ahndicap.
Introduce p serie de obligatii pe care ar trebui sa le aiba adultul cu handicap in sensul recuperarii sale acolo unde este posibil si reincadrarea sa pe piata muncii .


31) Propunere legislativă privind unele măsuri pentru desfăşurarea în condiţii de legalitate a alegerilor locale, parlamentare, europarlamentare sau prezidenţiale, precum şi a referendumului-L19/2010 Respins de ambele Camere

32) Propunere legislativă pentru modificarea alineatului (7) al articolului 120 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală-L318/2010 Respins de ambele Camere
Face referire la dobanda penalizatoare mari aplicate companiilor private care prefera sa-si amane plata impozitelor pentru a face fata inchegarii creditarii.Criza economica a afectat mediul de afaceri,generand diminuarea lichiditatilor operatorilor economici,cresterea ratei somajului ,precum si cresterea riscului privind imposibilitatea  asigurarii nivelului de lichiditati necesare desfasurarii activitatii curente ,in conditiile in care statele membre intentioneaza sa ia masuri pentru sprijinirea operatorilor economici in vederea  atenuarii efectelor crizei economice mondiale.Se impune necesitatea modificarii procentului de 0,1% in o,o5%.

33) Propunere legislativă pentru modificarea alineatului (2) al art.56 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal-L321/2010 Respins de Camera decizională
Corelarea deducerii pentru persoanele aflate in intretinere cu deducerea de baza.

34) Propunere legislativă pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului(L334/2010 )Respins de Camera decizională
Impunere sub sanctiune,termenul de 45 de zile ca termen de intrare in plata a indemnizatiei de crestere a copilului.

35) Propunere legislativă - Legea educaţiei naţionale(L343/2010) în lucru, la comisiile permanente ale Senatului

36) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă nr.159/1999 privind înfiinţarea Companiei Naţionale "Loteria Română" -S.A.şi a Ordonanţei de Urgenţă nr.195/2001 privind repartizarea profitului Companiei Naţionale "Loteria Română" -S.A-(L471/2010) Respins de Camera decizională
Infiintarea unui Fond social pentru plata prestatiei social(indemnizatia lunara plus buget complementar) catre persoanele incadrate in grad de handicap.
Asigurarea unui ajutor de stat pri Loteria Romana pentru plata prestatiei sociale,construirea de centre de recuperare si centre respiro,locuinte protejate pentru asigurarea reinsertiei sociale si profesionale,urmand ca celelalte institutii sa  sa asigure politici in domeniu si asigurarea accesibilitatii mediului  fizic si institutional.

37) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat-L549/2010 Respins de ambele Camere
Obligativitatea de a participa la un fond de pensii administrat privat,Pilonul II ,a contribuit la diminuarea fondului bugetului asigurarilor sociale de stat.Pe de alta parte cresterea  volumului  fondului de pensii administrate privat nu a influientat pozitiv piata de capital,observandu-se ca structura acestora s-a mentinut la aprox.65% in titluri de stat.Popunerea legislativa urmareste eliminarea obligativitatii de a contribui la un fond de pensii administrat privat(art.30).In acelasi timp se da posibilitatea  persoanelor care doresc  sa poata contribui la un fond de pensii administrat privat fara a influienta bugetului asigurarilor sociale de stat.

38) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice(L618/2010) Respins de ambele Camere
Asezarea pe pozitii de egalitate a asistentului social cu alti membri ai echipei multidisciplinare.

39) Propunere legislativă privind instituirea ajutorului financiar lunar pentru persoanele din fostele localităţi necooperativizate în perioada comunistă, care au fost obligate să livreze la fondul centralizat al statului, prin sistemul de contractări şi achiziţii, produse animaliere şi agroalimentare-L737/2010 Trimis la Cameră pentru dezbatere

40) Proiect de lege privind finalizarea studiilor pentru absolvenţii programelor de studii/specializări, neautorizate sau neacredit-L749/2010 Respins de Camera decizională

41) Propunere legislativă pentru recuperarea arieratelor bugetare-L761/2010 Respins de ambele Camere

42) Propunere legislativă pentru trecerea din domeniul public al statului şi administrarea Administraţiei Naţionale "Apele Române" în domeniul privat al unităţilor administrativ teritoriale - Pardina, Maliuc şi Crişan, judeţul Tulcea, a unor suprafeţe de teren-L768/2010 A devenit Legea 212/15.11.2011 publicatã în M.O. 817/18.11.2011
43) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante-L88/2010 A devenit Legea 212/11.11.2010 publicatã în M.O. 790/25.11.2010
44) Propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap-L411/2009 Trimis la Cameră pentru dezbatere.
Acordarea unei indemnizatii lunare la nivelul cuantumului pensiei sociale minime.

45) Propunere legislativă pentru completarea şi modificarea Legii nr.213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia-L469/2009 Respins de Camera decizională

46) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.266/2002 privind producerea, prelucrarea, controlul şi certificarea calităţii, comercializarea seminţelor şi a materialului săditor, precum şi înregistrarea soiurilor de plante-L472/2009 Retras de către iniţiator

47) Propunere legislativă privind organizarea şi funcţionarea activităţilor şi practicilor de terapie comportamentală-L686/2009 A devenit Legea 151/12.07.2010 publicatã în M.O. 483/14.07.2010

48) Propunere legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap-L687/2009 Trimis la Cameră pentru dezbatere

Crearea de centre respiro pentru persoanele cu dizabilitati.Alocatie lunara de plasament in cuantul majorat pentru al doilea copil luat in plasament.Prima de vacanta,egala cu un salariu de baza al unui asistent social cu studii medii,daca pe durata concediului de odihna mentine copilul cu handicap in ingrijre,supraveghere si intretinere.

 Senator Elena Mitrea,PSD Bacau