marți, 3 mai 2011

UNICEF ROMANIA -un prim acord in sustinerea propunerii legislative privind marketingul substituenţilor de lapte matern.

Raspunzand solicitarii reprezentantilor UNICEF ROMANIA am avut prilejul sa deschidem in cadrul Comisiei pentru egalitatea de şanse din Senatul României ,  o prima  întâlnire .

Tema acţiunii a fost abordarea unui subiect nou, referitor la reglementarea în România, a cadrului legal privind marketingul substituenţilor de lapte matern.

Reprezentanţii UNICEF au prezentat în cadrul întâlnirii proiectul care are la bază principiile Codului Internațional de Marketing al Substituenților de Lapte Matern.

„Avantajele alăptării” sunt stipulate în mod expres, recunoscute şi consacrate de Convenţia cu privire la drepturile copilului şi prin Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

În România nu există un cadru legal în ceea ce priveşte marketingul substituenţilor de lapte matern, ceea ce conduce la promovarea fără restricţii a acestora, în detrimentul alăptării, şi la informarea necorespunzatoare a publicului în ceea ce priveşte nutriţia sugarilor și a copiilor mici.
Acest context determină o rată scăzută a alăptarii şi o alimentaţie inadecvată a sugarilor şi a copiilor mici, fapte care afectează starea de sanatate a populaţiei, în special a copiilor.

Reprezentanţii Comisiei pentru egalitatea de şanse s-au arătat deschişi în susţinerea propunerii legislative privind marketingul substituenţilor de lapte matern.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu