sâmbătă, 31 iulie 2010

,,Violenta stiuta,violenta nevazuta,,

In acest an am avut prilejul sa particip la cateva evenimente ,avand in principal ca tema ,,Violenta impotriva femeilor,,.Astfel in data de 16 martie a.c., la Bruxelles, a avut loc conferinţa intitulată „Celebrarea Zilei Internaţionale a Femeilor”, convocată sub auspiciile Comisiei pentru drepturile femeilor şi egalitate de gen, din cadrul Parlamentului European. Evenimnetul a reunit reprezentante ale Parlamentelor Naţionale responsabile cu drepturile femeilor.
Pentru ca deja abordasem o tema ,in saptamana urmatoare ,in 22 martie,la invitatia CNCD si Teatrul Metopolis in cadrul proiectului,,Violenta stiuta ,violenta nevazuta,,am vizionat spectacolul,,Ajutorul,,dupa Gyorgy Schwajda, creat de Alice Barb,cu o distributie avand in rolurile principale pe marii actori Luminita Ghiorghiu si Mihai Constantin.
,,AJUTORUL este un spectacol care vorbeste despre violenta in familie si despre consecintele acesteia asupra noastra a tuturor.O poveste profunda si emotionanta,despre degradarea unei familii obisnuite si despre soarta copiilor intr-o lume condusa de parinti.O poveste despre dragoste si ura,violenta si tandrete,despre moarte si nepasare,,Acest text se regasea in cuprinsul invitatiei si a fost motivul pentru care am facut loc in programul meu,incarcat la cel moment de dezbaterea pe legea pensiilor. Dupa un plen prelungit,am ajuns . Am intarziat putin ,lucru care nu ma caracterizeaza si pe care il detest .
Spectacolul a fost emotionant si cred ca printre invitati ar fi trebuit sa se regaseasca si -agresori si victime ,ar fi avut posibilitatea sa priveasca din afara ce se intampla cu viata lor si a copiilor lor.La finalul spectacolului a urmat o dezbatere interesanta pe tema violentei-efect si cauza.Cand s-a ajuns la cauze, participantii si-au amintit bineinteles de politicieni,de interesul si preocuparea lor pentru crearea cadrului legislativ adaptat realitatii.Atunci ne-am semnalat prezenta ,eu si colega mea d-na senator Mihaela Popa.
Cunosteam problema violentei din presa si din realitatea zilnica ,in cadrul activitatii din teritoriu , dar atunci am simtit cu adevarat ca trebuie sa fac mai mult .Acela a fost momentul in care am promis organizarea la Parlament a unei dezbateri cu participarea factorilor responsabili ca baza si prim pas in modificarea legislatiei actuale,menita sa aduca mai multa siguranta victimelor violentei.
Dupa cateva saptamani,in 29 aprilie Parlamentul Spaniei a organizat la sediul Senatului Spaniei,la Madrid,conferinta presedintilor comisiilor pentru egalitate de sanse,la care am participat,parca in continuarea lucrului inceput.
În cadrul reuniunii au fost abordate două teme:
Violenţa de gen - Tema I – Indicatorii prin care se poate evalua acest fenomen;
Violenţa de gen - Tema II – Experienţe cu privire la diferite politici din acest domeniu. Propunerea de a institui un Observator European împotriva violenţei îndreptată asupra femeii.Pentru acest subiect voi reveni cu precizari intr-o postare ulterioara.
Odata trecut si acest eveniment am inceput sa ma gandesc la promisiunea facuta la Teatrul Metripolis si am hotarat impreuna cu Comisia Egalitate de Sanse organizarea actiunii-Masa rotunda:Imbunatatirea cadrului legislative in domeniul prevenirii si combaterii violentei in familie,pentru ziua de 11 mai.Asa a inceput preocuparea pentru tema violentei in familie si cred ca seriozitatea cu care ma implic intr-o actiune ma vor ajuta in demersurile necesare pentru ca aceasta tema sa primeasca o abordare noua.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu