joi, 4 august 2011
Rectificarea bugetara arunca la cos asistenta sociala
Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale i-a revenit la rectificarea bugetara 124,8 milioane de lei,din care mare parte cu destinatia asigurarii platii pensiilor pana la sfarsitul anului.Aceeasi rectificare aduce anumitor institutii aproape dublu doar pentru fondul de salarii.
Premierul Boc a tinut sa precizeze ca suplimentarea fondului de salarii,(de la bugetul de stat catre ...bugetul de stat), nu duce la cresteri salariale , ci la sustinerea platii contributiilor sociale pentru angajat si angajator.
Singurul lucru bun pentru pensionari?...linistea ,ca macar vor primi pensia atat cat o au.Era chiar necesar dupa pozitia ferma a ministrului muncii, de nesustinere a indexarii cu inflatia din luna septembrie,care chiar a tinut sa le trezeasca regrete pensionarilor ca nu au acceptat reducerea pensiilor cu 15% si de ce nu si dupa balbaiala cu cosul solidaritatii.Oare nu s-au vazut destule imagini cu oameni calcandu-se in picioare la distribuirea de ajutoare sau la anumite promotii cu reduceri de preturi?
Ne-am obisnuit ca domnia sa ,sa faca orice alte comentarii decat cele legate de ministerul pe care il conduce.Si pentru ca zilnic sunt tot mai multe dispute si din ce in ce mai aprinse pe tot soiul de subiecte,in spatele acestui haos creat reforma continua cu sau fara voia noastra
De la Botis,macar stim ca ,,Cheltuielile cu asistenta sociala, pensiile si alte beneficii administrate de Ministerul Muncii vor scadea cu 0,78% din PIB pana in anul 2013, potrivit Strategiei de reforma a asistentei sociale publicata pe site-ul institutiei,,.
Cheltuielile de asistenta sociala, proiectate sa scada, includ alocatia de stat pentru copii, indemnizatia de crestere a copilului, venitul minim garantat, ajutoarele de incalzire, dar si indemnizatiile pentru persoanele cu handicap si bugetul complementar pentru acestea.
Ma intreb daca la rectificarea bugetara ,tot s-a discutat despre fondul de salarii, cum de nu si-a amintit dl.Lazaroiu de existenta persoanelor cu handicap pe care tocmai le verifica de ceva timp si de asistentii personali ai acestora ,care sunt disponibilizati pe capete.La nivelul lunii martie,numarul asistentilor personali scazu-se cu aproximativ 4 700,din care, aproximativ 47% au FOST DISPONIBILIZATI DIN LIPSA DE FONDURI, conform unui raspuns emis de MMFPS,ce-i drept nu sub semnatura d-lui Lazaroiu.Ori suntem in luna august si disponibilizarea asistentilor personali a continuat si continua.Pana cand,pana unde ?...
Trecerea in somaj.O situatie de moment?....Definitiva?Nimeni nu spune ce se va intampla cu persoanele imobilizate ,cu cei care depind de prezenta permanenta a asistentului.Cum nimeni nu stie daca asistentul dupa perioada de somaj nu va ajunge un beneficiar de ajutor social.
In plus statul,va avea aceleasi cheltuieli ,poate chiar mai mari,cu asistentii personali-someri,carora li se va acorda indemnizatia de somaj si cu persoanele cu handicap care vor primi indemnizatia de insotitor si asistenta de specialitate permanenta,din partea autoritatilor locale,care pot sau nu sa faca acest lucru.
Toate institutiile prestatoare de servicii sociale ,chiar si echipele mobile de ingrijire la domiciliu ale directiilor judetene de asistenta sociala, ONG-urilor si toti voluntarii,invocati si in proiectul legii asistentei sociale, nu vor putea acoperi nicidecum nevoile persoanelor cu handicap, in sensul ,,imbunatatirii calitatii vietii ,,acestora..Este obiectivul cuprins in Strategia de reforma care spune si cum se face,, in functie de nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, luand in considerare preferintele lor precum si circumstantele specifice,, .Strategie pe care ministerul o invoca doar la capitolul realizari scrise atunci cand aminteste despre drepturi. Nu s-a dovedit pana acum ca ,, asigurarea unei retele de servicii sociale, primare si specializate, corespunzatoare nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap constituie o prioritate,,.
Prioritatile s-au dovedit a fi taierile,reducerile,disponibilizarile,factorul om neexistand in ecuatia guvernarii actuale.Somajul asistentilor personali va ingrosa lista de asteptare a solicitarilor de institutionalizare .Ori institutionalizarea presupune cheltuieli mult mai mari decat salariul pentru asistentul personal.In plus centrele de ingrijire lipsesc,sau sunt sub nivelul cererilor existente deja,chiar daca masura desfiintarii spitalelor a avut o astfel de motivatie.Asa cum dealtfel lipsesc si cele 400 de crese ,decis a fi construite in 2011 de catre ministrul dezvoltarii, cu plata in 2013 dupa modelul celor 10 0000 de Km de drumuri .
Romania are tot mai mulţi copii si adulţi cu dizabilităţi, tot mai multe familii sărace cu părinţi lăsaţi fără locuri de muncă, familii care se destramă pentru că unul sau amândoi trebuie să câştige muncind în străinătate, cu copii ai străzii, vârstnici neajutoraţi şi oameni aflaţi în situaţia de a fi scoşi oricând la marginea societăţii.
Domnului Lazaroiu ,surprins la Deva de afirmatia ca,,Sărăcia în România a devenit un handicap care trebuie plătit"ii spun ca aceata ar trebui sa-i dea de gandit .Poate spus de catre o comisie de expertiza are alt sens pe care eu il inteleg ,dar acesta exprima trista realitate,domnule ministru.
Senator Elena Mitrea –membru Comisia pentru munca ,familie si protectie sociala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu