miercuri, 22 iunie 2011

Ignoranta continua si in recunoasterea diplomelor pentru absolventii Universitatii Spiru Haret



Absolventii Universitatii Spiru Haret(ID si fara frecventa) promotia 2008,2009 au obtinut doplome care nu le sunt recunoscute si de aici incep greutatile in participarea la titularizare,definitivate,s.a.Este de neacceptat ca doua institutii sa nu reuseasca sa lamureasca situatia absolventilor, care au o diploma in mana care nu le este recunoscuta.
Dupa demersuri anterioare care nu au dus la lamurirea situatiei nici cu titlu declarativ,revin cu  o interpelare adresata celor doua institutii: Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Dl.ministru Daniel Petru  Funeriu si  UniversitaSpir Haret-dl.rector Aurelian Bondrea
    
  
Domnule Ministru,
          Domnule Rector
           
Raspunsurile primite(sau nu… din partea universitatii)la  interpelarile adresate  in data 14.02.2011 si 11.04.2011, nu au fost in masura sa clarifice situatia absolventilor Universitatii Spiru Haret. Astfel revin si subliniez faptul ca reglementarile in vigoare amintite in raspunsurile primite la interpelarile adresate , nu amelioreaza cu nimic situatia absolventilor promotiei 2008, 2009 forma de invatamamt ID-FR si nu fac nici previziuni pentru actiunile viitoare in acest sens.
 Studentii care au parcurs ani de studiu,au sustinut si  absolvit examenul de licenta, au dovada  o adeverinta sau diploma de licenta elibertata de catre Universitatea Spiru Haret, dar nerecunoscuta de catre Ministerul Educatiei.
            Absolventii acestei Universitati si-au respectat conditiile contractuale, platind taxele necesare si alocand timp pentru terminarea cursurilor si absolvirea lor. Este de neacceptat ca doua institutii sa nu reuseasca sa lamureasca situatia absolventilor, care au o diploma in mana  dar nerecunoscuta.
         De aceea solicit un raspuns clar cu privire la situatia absolventilor promotiei 2005-2009 ai Universitatii Spiru Haret, in care va rog sa precizati  cand si in ce conditii se vor recunoaste aceste diplome si care sunt pasi pentru a obtine recunoasterea diplomelor.
 Cine este de vina si cine raspunde pentru respingerea lor, din cauza diplomei/adeverintei date de catre USH, LA SUSTINEREA UNOR EXAMENE pentru acordarea definitivării şi a gradelor didactice II şi I, SAU ANGAJAREA LOR!
Din memoriile pe care le primesc din partea absolventilor care isi cauta dreptatea fiecare cum poate ,retin si va aduc la cunostinta  ca in sistem sunt profesori titulari cu aceasta facultate incluziv din promotiile 2008 si chiar 2009 .Chiar  daca nu sunt titulari multi au definitivatul si chiar un grad didactic obtinut legal cu diplomele pe care culmea  MINISTERUL NU LE MAI RECUNOASTE !!!!! 
Practic intre vara lui 2009 si aprilie 2011 Ministerul nu ia nici o decizie la nivel unitar pentru absolventii Spiru Haret care au obtinut deja o diploma si mai  e un pic si iar vine examenul de titularizare 2011 !!!!!!!!!!!!
OUG Nr.10/12.08.2009 a creat posibilitatea reglementarii situatei absolventilor de pana in 2009,dar interpretarea gresita a impiedicat solutionarea acestei problemei.Daca acest act normativ s-a considerat a fi incoplet cred ca  lipsa reglementarilor in acest caz putea fi rezolvata ulterior prin completare si astazi situatia ar fi fost clara pentru recunoasterea diplomelor de licenta din sesiunea 2008,2009 si februarie 2010.
 Astfel s-a incalcat PRINCIPIUL NERETROACTIVITATII LEGII,consemnat in:Constitutia Romaniei art.15(2),Codul Civil Roman art.1,Codul Civil Francez art.2,ignorandu-se “buna credinta a studentilor USH”.
Prin Legea Educatiei Nationale nr.1/05.01.2011,art.361(2), OUG NR.10/2009 se abroga.Ce se intampla in prezent?
-Cadre didactice din invatamantul preuniversitar au fost retrogradate si respinse la titularizare,
-tineri impiedicati sa obtina un loc de munca,
-cetateni romani din strainatate carora li s-a refuzat o a doua sansa,
-subofiteri avansati ofiteri,retrogradati si cu retinerea diferentelor de retributii,
-mii de absolventi care au actionat in judecata USH si MECTS pentru recunoasterea diplomelor de licenta si au inceput sa castige atat la Curtile de Apel Teritoriale,cat si la I.C.C.J.
Consider ca cetatenii acestei tari nu trebuie sa-si caute dreptatea doar in instanta care in multe cazuri a  dat castig de cauza in defavoarea statului care este obligat sa apere drepturile cetatenilor sai.
Va rog sa comunicati daca impreuna,minister si rectorat, veti gasi calea de solutionare a problemei absolventilor USH care au obtinut o diploma nerecunoscuta.Cum veti rezolva si cand?
  Va rog domnule ministru sa aveti in vedere ca de anul trecut exista la minister,un memoriu in atentia dnei secretar de stat Oana Badea,din partea dlui Avramut Mihai Calin domiciliat in Otopeni care nu a primit nici un raspuns pana in prezent.
Imi rezerv dreptul si fac promisiunea ca in fuctie de raspunsul primit si interesul manifestat din partea dvoastra,sa  trimit toate sesizarile din partea absolventilor nedreptatiti catre cele doua institutii,pentru a cunoaste greutatile pe care acestia le intampina poate asa veti intelege si veti horata sa va implicati in solutionarea acestei  probleme care nu mai sufera amanare.Meritul va fi al dvoastra si veti primi multumirile cuvenite.
            

Solicit răspuns scris si verbal.

                                    Senator,
                              Elena Mitrea-Bacau






3 comentarii:

  1. sarut mana,
    si eu ma aflu in aceasta situatie, AM DIPLOMA IN MANA SI NU M-AM PUTUT INSCRIE LA TITULARIZAREA DIN 2009 pana in prezent. AM PIERDUT SI EXAMENUL DE DISERTATIE ANUL TRCUT ( 2011) CU TOATE CA PE BAZA DIPLOMEI SI A FOII MATRICOLE M-AM INSCRIS LA MASTER.
    CULMEA IRONIEI CA FAC PARTE DIN COLEGIUL PSIHOLOGILOR SI ASOCIATIA PSIHOLOGILOR SCOLARI DIN ROMANIA, SI AM FOST ACCPTAT PE BAZA ACESTEI DIPLOME SI A FOII MATRICOLE, CHIAR DACA AM DAT SI INTERVIU.
    CE SE POATE FACE PENTRU CA EU PERSONAL AM SOLICITAT MINISTERULUI UN RASPUNS SCRIS IAR ACESTA M-A TRIMIS CATRE ARACIS, IAR RASPUNSUL CELOR DE LA ARACIS A FOST CA NU E DE COMPETENTA LOR CI A MINISTERULUI; SI UITE ASA DE LA ANA LA CAIAFA SI NU STIU CE SA FAC.
    AM SOLICITAT SI SPRIJINUL UNUI AVOCAT CARE VA FACE ACELASI LUCRU CA SI MINE , TREI SCRISORI CÂTRE : MINISTER, ARACIS, UNIVERSITATEA SPIRU, IN CARE SA NI SE SPUNA DACA EXISTA UN ORDIN PRIN CARE SA SE FI ANULAT DIPLOMA SAU EXAMENUL DE LICENTA, CEEA CE SIGUR NU AM GASIT IN MONITORUL OFICIAL. CE E DE FACUT CAT SA MAI SUPORTAM MIZERIA ASTA?

    RăspundețiȘtergere
  2. Regret tot ce vi se intampla .Din pacate din toate demersurile pe care le-am facut am inteles un lucru-DOAR INSTANTA ESTE CEA CARE POATE REZOLVA SITUIARTIA FIECARUIA.iMI PARE RAU DAR ASTA E ADEVARUL.

    RăspundețiȘtergere
  3. Va rog sa ma ascultati si pe mine. Eu am obtinut o diploma de licenta la USH in 2006 ,specializarea geografie .Nu am reusit sa ma titularizez in invatamant pana acum deoarece in 2010,2011 si 2012 Isj PH nu m-a primit la titularizare ,nerecunoscandu-mi diploma.Din 2006 si pana in 2010 am lucrat in invatamant,profesor suplinitor calificat(deci mi-a fost recunoscuta diploma la concursurile pe care le-am dat).
    O fosta colega a mea (care a obtinut diploma in aceleeasi conditii ca si mine )este titulara pe post in invatamant si anul asta sustine gradul didactic II(ei i-a fost recunoscuta diploma).
    Va rog sa imi spuneti si mie (daca se poate)un motiv plauzibil pentru care eu sunt nevoita sa mi se recunoasca diploma doar in instanta ,pe cand fostei mele colege de facultate i se recunoaste de la sine ,ca fiind valabila.
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere