miercuri, 29 iunie 2011

Scrisoare deschisa

                                  
Domnului Daniel Funeriu,ministru Ministerului Educatiei,Cercatarii,Tineretului si Sportului
Domnului rector Aurel Bondrea

OBIECTIV: Deblocarea de urgenţă a situatiei generata de neintelegerea sau neimplicarea Ministerului Educatiei,Cercatarii,Tineretului si Sportului si  conducerii Universitatii Spiru Haret in problema recunoasterii diplomelor de licenta obtinute de absolventii acestei universitati .


 

Stimate Domnule ministru ,
Stimate domnule rector


Va scriu la foarte scurt timp dupa  cea de-a treia interventie sustinuta in Parlamentul Romaniei ,pe tema recunoasterii diplomelor absolventilor Universitatii Spiru Haret,promotiile anilor 2008-2009. Nu as fi facut-o inainte de  a avea raspunsul la ultima interpelare din 20.06.2011,daca nu as fi primit o solicitare din partea unui absolvent al facultatii dvoasta aflat intr-o situatie limita si cred eu nemeritata,pentru care va redau parte din expunerea lui care certifica acest lucru:
,, Mă numesc Obreja Gelu,sunt din Bacău, locuiesc la adresa ------------------- la Facultatea de Drept si Administratie Publica din cadrul Universitatii Spiru Haret- Bucuresti pe care am absolvit-o în anul 2009 ( am efectuat anul 3 si 4  in anul şcolar 2008/2009 cu aprobarea Senatului Facultăţii de Drept) , conform Examenului  de  Licenţă susţinut şi promovat în condiţiile impuse de Universitatea Spiru Haret, în sesiunea iulie 2009, obţinând la proba Evaluarea cunoştinţelor fundamentale şi de specialitate media 9,80 dobândind Titlul de Licenţiat în DREPT, fiindu-mi eliberată adeverinţa nr.4161/09.07.2009
In baza acestei adeverinţe mi s-a acordat sporul pentru studii superioare prevăzut de Legea 293/2004, deoarece sunt funţionar public cu statut special .După expirarea perioadei de valabilitate a adeverinţei, respectiv un an de la suţinerea Examenului de Licenţă ,am solicitat in repetate rânduri  Universităţii Spiru Haret- Bucureşti   prin cererile 4712/28.09.2010 si 1847/20.04.2011 să-mi elibereze Diploma de Licenţa.
Ca urmare a demersurilor intreprinse de mine am primit o adresă de la Universitatea Spiru Haret Bucureşti prin care mă informează că din vina  M.E.C.T.S. care nu au trimis încă formularele in vederea completării ,nu au formularele de diplomă si in acest sens mi-au eliberat o prelungire la prima adeverinţă  , respectiv adeverinţa nr.6605/02.03.2011 valabilă , după opinia lor până la primirea tipizatelor . .
In luna Mai in baza adeverinţelor şi a situaţiei şcolare emise de U.S.H. am susţinut un examen de promovare organizat de  Ministerul Justiţiei  in vederea ocuparii unui post de ofiţer  pe care l-am şi promovat cu nota 8,03  .
După un examen foarte greu (la Bacău am plecat 40 de canditaţi şi am rămas în final doar doi) am fost chemat azi la biroul resurse umane şi mi s-a spus că dacă nu aduc diploma in original imediat nu voi fi numit în funcţie, în acest sens spunăndu-mi-se că îmi va fi inmânată o notificare . Notificare pe care am primit-o in data de 21.06.2011. cu nr.c/34975/PBBC din 21.06.2011 .
Menţionez faptul că eu am fost de bună credinţă, că în repetate rânduri am solicitat Universităţii Spiru Haret să-mi elibereze Diploma de Licenţă, iar în acest sens am primit un răspuns de la aceasta conform adresei 1967/02.05.2011, pe care-l şi ataşez.
Deasemeni am primit o notificare  prin care mi se pune in vedere faptul că trebuie să restitui toată suma ce mi-a fost acordată timp de 2 ani pentru sporul de studii superioare dacă nu aduc Diploma de Licenţă .
Vă rog să mă ajutaţi în situaţia disperată în care sunt. Ar fi, pentru mine, o tragedie să fi reuşit să promovez un astfel de concurs si să nu pot accede din cauza neemiterii in timp util a diplomei de licenţă.
 Ataşez adeverinţele, situaţia şcolară şi răspunsul U.S.H. precum si notificarile venite din partea Penitenciarului Bacau . .
Cu deosebit respect si speranta  Gelu Obreja .,,

Am retinut din documentele atasate ca si conditie de participare la concurs(una dintre ele):studii superioare,absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta,emisa de institutiile acreditate de MECTS,dupa care au fost pusi sa semneze o declaratie prin care se precizeaza ca,, in cazul in care voi fi declarat ADMIS,numirea mea in functie se va face numai daca voi prezenta diploma de licenta la biroul resurse umane si formare profesionala de la Penetinciarul Bacau,,.
Consider ca era normal ca toate conditiile sa fie impuse inainte de examen.Cine schimba din mers  si cine este responsabil de situatia creata?...
Va rog domnule ministru,domnule rector sa analizati situatia prezentata si sa raspundeti in timp util solicitarii  adresate de catre dl.Obreja .Celeritatea cu care veti elibera diploma acestui tanar va rezolva retrogradarea lui , anularea deciziei de retinere a diferentelor de retributii si ocuparea postului obtinut prin concurs cu rezultate bune.
 Va rog sa aveti in vedere ca pentru acest tanar nu mai exista nici macar timpul necesar actionarii in judecata asa cum multi absolventi au facut-o  si au inceput sa castige atat la Curtile de Apel Teritoriale,cat si la I.C.C.J.
Cred ca atat la minister cat si la Universitate se inregistreaza suficiente  sesizari de acest gen si sunt convinsa ca intelegeti  situatia incerta cu toate consecintele ce rezulta si ca amanarea recunoasterii diplomelor de licenta despre care vorbim este o problema care  nu poate fi amanata la nesfarsit.
Indiferent unde veti cauta vinovatii,aveti obligatia etica si morala sa puneti in drepturi absolventii carora nu le sunt recunoscute diplomele.
Am  increderea ca acest demers este ca  un semnal de alarma in al  12-lea ceas si  un motiv in plus care solicita implicarea dumneavoastra.Astfel puteti demonstra respect  pentru tinerii care cu buna credinta au ales sa-si faca studiile la universitatea pe care o reprezentati,fata de care ei si-au respectat intelegerile contractuale.Este randul dumneavoastra sa faceti acelasi lucru.
Va rog sa-mi comunicati un raspuns pentru situatia prezentata .Va rog deasemeni sa oferiti solutia rezolvarii cazului Gelu Obreja si stiti la fel de bine ca nu va fi rezolvarea unui caz personal.Sunt sute de cazuri disperate in randul absolventilor dvoastra.

Multumesc pentru intelegere.

Cu stima ,Senator Elena Mitrea

Comisia Munca Familie si Protectie Sociala
Comisia Egalitate de Sanse
  
Biroul Parlamentar-Senator Elena Mitrea-str.Nicolae Balcescu,nr.1-Buhusi,judetul Bacau

E-mail-                biroulparlamentar_buhusi@yahoo.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu