joi, 23 septembrie 2010

INTERVENTIE in dezbaterea motiunii:„Sănătatea – între umilinţa oamenilor şi neputinţa Ministerului Sănătăţii”

Sub acest titlu PSD a sustinut motiunea in plenul Senatului,luni 20 septembrie,pentru a trage un semnal de alarmă cu privire la prăbuşirea sistemului medical românesc.Nu a fost doar un simplu demers pentru PSD,un exercitiu parlamentar,pentru ca subiectul sanatate devine pe zi ce trece tot mai ingrijorator ,numai daca ne gandim ca in România anual se înregistrează în medie 250.000 de decese,dintre care 50.000 ,conform statisticilor,sunt decese care ar putea fi evitate.
Dreptul la sanatate si ocrotirea sanatatii este garantat prin Constitutie,ori, sănătăţii i s-a acordat unul dintre cele mai mici bugete-3,2% din PIB in 2009,3,6% din PIB în 2010 faţă de 8% media din U.E.,lipsa investitiilor in aparatura medicala,lipsa medicamentelor fapt pentru care bolnavii vin cu medicamente de acasa in timp ce contributiile lor pentru sanatate nu stiu unde se regasesc,salarizarea sub demnitate a medicilor si personalului medical,subfinantarea sistemului si descentralizarea prin promovarea O.G. nr. 48/2010 va acutiza şi va complica şi mai mult problematica cu care se confruntă spitalele româneşti constituind pe mai departe un atentat la siguranţa şi sănătatea poporului român.
Am dorit sa intervin la dezbateri pentru o motivatie simpla CA FEMEIE PARLAMENTAR M-AM SIMT OBLIGATA SA APAR O CATEGORIE MAI PUTIN REPREZENTATA IN ACEST FOR- FEMEIA SI COPILUL Bineinteles am reusit acest lucru dupa o disputa intre opozitie si putere, dupa care timpul alocat PSD-lui se epuizase.Am insistat si cu sustinerea colegilor am ajuns la trinbuna de unde mi-am sustinut punctul de vedere.

Vă mulţumesc, domnule preşedinte.

Precizez că suntem foarte puţine femei în Parlament şi vin cu o problemă legată de femei şi copii, dacă-mi permiteţi. Mulţumesc.

Intervenţia mea face referire la punctul din moţiune privind Programul de guvernare al coaliţiei – Dezvoltarea programelor de intervenţie şi depistare precoce a bolilor.

Concret, mă refer la PROGRAMUL NATIONAL DE SCREENING PENTRU DEPISTAREA PRECOCE A CANCERULUI DE COL UTERIN pentru care am avut mai multe intervenţii, inclusiv un amendament la Legea bugetului de stat pe 2010, pentru a întări speranţa că acesta devine viabil. A fost respins, bineînţeles.

Prin procedura parlamentară folosită, am aflat că s-au alocat 62 000 de lei pentru 2010, care cred că s-au cheltuit doar pe campania informare şi comunicare cu privire la vaccinare şi profilaxia cancerului de col uterin, pentru vaccinarea în şcoli, pentru că programul naţional nu se desfăşoară în ţară din lipsă de fonduri.

Nu mai fac discuţii privind amploarea fenomenului şi importanţa programului, dar vreau să ne spuneţi dacă aveţi în vedere necesitatea şi importanţa prevenţiei prin programele de depistare precoce şi dacă programul de screenig pentru cancerul de col uterin va fi continuat cu finanţare echitabilă pentru fiecare judeţ şi când se va întâmpla acest lucru.

Un singur minut folosesc pentru a spune că a fost promulgată Legea nr. 151/2010 privind persoanele cu autism, care are un capitol distinct „Depistarea activă precoce efectuată copiilor cu vârste între 0-3 ani”. Ştim că pentru copii nu există nici măcar statistici, numărul lor este estimat la circa 30 000, dar statul nu face nimic privind decontarea. Dacă nu veţi lua în seamă această problemă, cazurile de copii cu autism, care se înmulţesc zilnic, vor intra în sistemul de asistenţă socială, care oricum nu poate acoperi cheltuielile necesare pentru tratament.

Aş vrea să aveţi în vedere necesitatea şi importanţa programului pentru persoanele cu autism şi să precizaţi dacă va exista un PROGRAM PENTRU COPIII CU AUTISM, ca program şi finanţare.

Vă mulţumesc pe îngăduinţă.
(Stenogrma sedinta Senat)
Sa nu credeti ca s-a gandit sa-mi raspunda ministru Cseke Attila la aceste observatii ,dar macar sunt impacata ca sigur i-au trecut pe langa ureche.Nu stiu daca i-au si ramas in memorie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu